Indvendige vægge/lofter

Jeg skal snart have beklædt mit loft i min nye tilbygning. Jeg har spørgsmål der går på hvad jeg må sætte op :

Jeg fandt flg. svar i et tidligere indlæg :

"Indvendige væg- og loftsoverflader skal udføres mindst som klasse 2 beklædning. Materialer der er klasse 2 beklædning er bl.a. profilbrædder mindst 21 mm tykke hvis der er bagvedliggende hulrum større end 25 mm. Hvis der er mindre end 21 mm hulrum kan 15 mm profilbrædder også opfylde kravet. "

Hvad er definitionen på hulrum? er det også isolering (hvis isolering opfattes som hulrum, så må kravet være mindt 21 mm tykkelse på plader/paneler/bræder)?
Jeg får 50 mm afstand til dampspærre da jeg vil anvende 50 mm forskallling. Jeg har saksespær med 15 gr. indvendig hælning.
Jeg havde tænkt mig at sætte Huntonit eller lignende væg/loftspaneler op direkte på forskallingen, men må jeg det?
Lofter skal vel altid skrues op?

Det er svært at håndtere gipsplader og lignende i 2,5 til 3,5 meters højde - derfor overvejer jeg panelerne i stedet for selv om de er dyrere.
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej ErikP.

Jeg går ud fra at vi taler om enfamilies hus.
Hulrummet er i dit beskrevne tilfælde de 50 mm. til dampspærre. (isoleringen er ikke hulrum) Du skal altså bruge mindst 21 mm sammenpløjede brædder. Hvis bekældningen har profileret overflade er der nogle krav til profileringen. Du skal montere loftet i henhold til leverandørens anvisninger. Der er krav til fastholdelsen, når vi taler om brandkrav. Fastholdelsen skal sikre at loftet ikke falder ned for hurtigt ved brand.

Mvh
ASN
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis