Adgang til Linksys Router

Har lige købt en ny Linksys Router - AC1200, Model Nr. EA6100, men kan ikke få adgang til routeren.
Jeg har oprettet en konto, med E-mail adr. og Password, har fået bekræftet at kontoen er aktiv, men hver gang jeg har indtasten E-mail adr. og Password, bliver jeg sendt til en side der fortæller at jeg skal tilknyttet routeren til kontoen. Følger jeg de instruktion der gives på siden, bliver jeg sendt tilbage til logon siden, så det køre blot i cirkler.
Er der nogen her der er bekendt med denne router?

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Routeren har en op adresse, som du taster ind i din browser.

Så kommer du ind på routerens konfigurator.

Du skal være koblet til Routeren først, nogle gange er det kun over kabel at man kan få lov til at ændre på opsætning. 

Når den endnu ikke er konfigureret, har den en standard bruger og password du skal logge ind med. Normalt er brugernavnet admin.

Det står nogle gange på undersiden af routeren, hvor dens ip adresse også kan stå.

Men alt ovenstående burde være beskrevet i manualen. 

Elektronikteknikeren
Hejsa
Som jeg husker var det sådan en jeg sætte op, for et par år siden..
Normalt skal man ganske rigtigt konfigurere sin router ved at tilgå den via ip-adressen.. (som oftest er det vist 192.168.0.1, på en hjemmerouter)
Denne router har dog en fiks (enkel) applikation, der selv klarer det.. (alternativt, kan den formentlig også sættes op, via ip-adressen..)
Jeg faldt over denne guide til at køre applikationen fra din pc, i kompabilitetstilstand..
Kan det mon være en hjælp?
https://www.linksys.com/us/support-article?articleNum=135912 

 Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)

Desværre var det fejlen en F40 fejl, havde indsat den forkerte netkabel i modemstikket, var ellers 100% sikker på det var det rigtige. Havde ikke troet sådan en fejl kunne overgå mig, ØV da.
Tak for jeres svar!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis