Godt Nytår.
Jeg har brugt LDS til information og inspiration i mange år, men har nu brug for lidt hjælp. Synes jeg har søgt på emnet her inde, men uden held.
Helt konkret drejer det sig om støbt etageadskillelse med garage forneden og stueetagen ovenpå. Støbt med stålbjælker og isolering med polysteren - lidt som man ville støbe gulv. Som sådan må polysteren ikke bruges i etageadskillelsen, så den skulle tages ud, men....
1. Jeg tænker, er det muligt at køre et lag mere af en eller anden form for isolering som er brandisolerende, og dermed isolerer polysteren samt stålbjælkerne (disse ved jeg heller ikke om er behandlet)? Jeg tænker jeg måske på træfiberisolering (som Hunton Fiber)? Jeg har ret højt til loftet, så der er masser af plads til (brand)isolering.
2. Som afslutning vil jeg sætte træbetonplader (troldtekt), som er BD30 i sig selv.
3. Selv hvis man ikke tænkte på brandisoleringen, så skal loftet isoleres pga. kuldebroer de steder hvor stålbjælkerne er synlige (garagen er ikke opvarmet)
Er der nogen, der har erfaring med lignende eller kan henvise mig til lidt materiale om emnet, og hvordan man kan løse dette problem
Vedlagt et billedeDet vil være en stor hjælp.
mvh Martin
Startede som bygherre, blev til medbygger og til sidst selvbygger....