dårlig lugt - måske fra afløb til kondensvand?

Hejsa

Jeg har nogle enkelte gange i de sidste år oplevet dårlig lugt i mit værksted uden at jeg er gået mere op i det. På det seneste er det dog sket hyppigere og jeg har derfor forsket lidt i den mulige årsag.

Min teori og løsning er hvad jeg gerne lige vil trykprøve herinde.

Teorien går på at det kommer fra fra afløb til kondensvand og sikkerhedsventil på gasfyret. Vi fik etableret gasfyret for 3,5 år siden og i den forbindelse blev der lavet afløb til kondensvand mv. der er koblet på et gammelt toilet i kælderen (det er koblet direkte på afløb bag toilettets vandlås, se de forskellige billeder).
Toilettet i kælderen bruges dog ganske sjældent, men i det seneste stykke tid lidt mere. Samtidig er der koblet 2 tagbrønde på samme kloak-"streng" så min tese er at lugten kommer herfra og at tagbrøndene normalt holder den nede og lufter ud, men at det engang i mellem fx. i forbindelse med brug af toilettet "går galt" også ender lugten i mit værksted.

Giver det mening eller er det helt skudt af?

Min tanke for at løse det er at monterer en Wavin Hepvo lugtlås på afløbet. Den kan nemlig monteres i skrå position og der er en del af afløbet med en 10-15 graders fald hvor den vil passe fint ind. Desuden fåes den i en ugave til 32mm rør som er det der er brugt her.

Giver den løsning mening?

P.s. Jeg kan selvfølgelig også brokke mig til installatøren, men det virker lidt sent at komme rendende her 3,5 år efter


Ask
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Som jeg ser er afløbsrøret koblet direkte ind efter toilettets vandlås og dermed har du jo fri adgang for luft til dine kloak rør, og så tror da pokker at det kommer til at lugte, du bør sætte en vandlås ind lige før røret løber på toilettet.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis