Gode råd til slanketiltag som jeg selv kan styre?

jeg har - som mange andre - lavet et nytårsfortsæt om mere motion og en sundere livsstil :) ja er nok ikke alene om det :) og gerne i små step så det ikke virker helt uoverskueligt :)
jeg har googlet og fundet frem til en god guide fra sundhedsstyrelsen - nogen der har prøvet at følge den?
Jeg har også tænkt mig for at få lidt succes fra starten af at speede processen lidt op ved at bruge superfoods og evt slankepiller - fandt den her side med en del gode råd og forklaringer - nogen som har prøvet den slags virkemidler? og med hvilket resultat?
Nogen der har andre råd til tiltag, som jeg selv kan lave?
Mvh CH
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der er jo ret simpelt du skal indtage færre kalorier en du forbrænder 
Jeg kan sagtens tabe mig, men tager langsomt på igen, brugt 8 timers kuren, hvor man kun må spise i en periode på sammenhængende 8 timer i døgnet. eks fra 12,00 - 20,00
var på kuren i 2017 og tabte mig 15 kilo på 5 måneder, men har så taget det meste på igen.

Det mest effektive er en varig omlægning af kostvaner, og dyrke motion, men det er jo lettere sagt end gjort.

Så tror ikke der findes nogen nem genvej...


Vi prøver igen, i morgen --
Superfoods og slankepiller er fup og fidus for at tjene penge på dig. Som Jens skriver så handler det om at spise mindre end man forbrænder. Kure er også efter min mening fup. Du tager det på igen når du stopper. Jeg har selv lykkedes med at, ganske simpelt spise mindre. inspireret af en som var på tv2morgen som sagde noget i retning af spis mindre en du har tabt dig siden sidste måltid.Han vejede sig hele tiden. Det fandt jeg som for meget. Så jeg barberede min morgenmad med 10% min frokost med 1/3 del (2halve i stedet for 3) og til aften aldrig tage anden gang, Og så vejer jeg mig hver morgen og notere det i en lille blok. jeg kommer 3 gange om ugen i motionscenter, men det taber man sig ikke af, men får det bedre og bliver stærkere. Du kan tabe dig 100g om dage  = 35kg på et år du stopper bare når du synes at det er passende. På 10 mdr kom jeg ned på de 70kg som var målet. Dette er ikke en kur. For din krop begynder at anvende resurserne mere effektivt så det du starter, er en ny måde at leve på. Det får aldrig ende, men til gengæld når du dertil at du relativt nemt kan regulere din vægt. Her oven på julen er vægten gået 1,5kg op, men det tager ikke lang tid at tabe det igen.


Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Slankepiller har jeg ikke meget fidus til - næ livsstilsændring er hvad der skal til som fx. at vende den dybe tallerken om.    
Fjernet af moderator
(Årsag: Reklame )
Det  med slankepillerne var vel osse bare reklame eller? Det ser altid mærkeligt ud når den slags kommer op i det første indlæg. og mistanken blivet kun større når du over hovedet ikke gider kommentere på de indlæg som er kommet. Så der kom vel for få klik på det, derfor kunne du ta dig sammen til at poste det igen.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Annonce
Hej Kovas
Dit indlæg giver absolut god mening og hvis du har kigget på linket til sundhedsstyrelsen så er deres recept / metode meget lig med din tilgang.
En hel masse små ændringer som til sammen giver en effekt på den lange bane - lidt lige som at tage trappen hver gang fremfor elevatoren.
Så langt så godt men jeg ville bare høre om nogen havde erfaringer med BÅDE at gøre som dig / sundhedsstyrelsen og så supplere / spede proces lidt op med superfoods
Det hjælper intet at tabe sig hurtigt, som nævnt i flere indlæg skal der en livsstils ændring til.
Fandt lige dette diagram, som jeg for sjov lavede da jeg var på kur i 2017, bare ved at spise mindre.
Men desværre er vægten igen røget op på knap 90 kg igen.
Men det er vist ret typisk, for "sultekure"


Vi prøver igen, i morgen --
Jeg har hørt om en ny "kur", det skulle gå ud på at man vejer sig om aftenen inden man går i seng også igen om morgenen. Differencen i gram er det man må sige i gram den følgende dag.

Jeg aner ikke om det virker, men prøv og google lidt, kan ske det er det næste mirakel.

Ellers holder jeg mig til det som de andre siger. Livstilsændring er vejen frem.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis