Fald bruseniche

I forbindelse med renovering af 1 lille badeværelse overvejer jeg at installere en bruseniche i hjørnet med sammenfoldelige døre for at kunne udnytte gulvsrealet når ikke bruseren bruges. Derfor har jeg spekuleret på den bedste måde at opbygge faldet. Jrg vil gerne undgå at det bliver en skarp kant på gulvet. Der installeres et unidrain langs væggen i brusenichen. Jeg spekulere derfor på om Jeg skal lade hele badeværelsesgulvet falde imod den væg der er afløb eller om jeg skal lave fladt gulv i den ene halvdel af rummet og lade gulvet falde i den halvdel, hvor brusenichen bliver. Jeg håber i har nogle gode pointer og input.

Vh Søren 

Søren
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvor stort er gulvarealet. tænker bare at faldet bliver stort hvis det er et stort gulv. kan blive ubehageligt at gå på. 
For at få den bedste vandafgang i bruse nichen ville jeg lave forskellig fald på det stykke. Men har du meget store fliser så er det ikke så nemt, uden at skære fliser hvor brusenichen begynder. Der behøver ikke at være kant ned da det yderligere "stjæler " af faldhøjden.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Planen er at der skal ligges aflange fliser 90*15 (trælook) på langs med afløb.
Dvs. At hvis der laves fald på halvdelen af rummet vill der kunne lægges en fuge i knækket og derved undgå at skulle skære fliserne til pga. Knækket på gulvet. Min tvivl er blot om det er en helt håbløs plan og om jeg burde nøjes med fald i selve brusenichen og leve med, at der kommer til at være en kant på gulvet hvor nichen slutter. 

Søren
tror det vil se og føles mærkelig. uanset hvad så vil der komme en kant på gulvet hvis du kun laver fald ved nichen. hvis du laver faldet rigtig i nichen så kommer der kun en kant på den ene side, og det vil være det pæneste især når du bruger så store fliser. 
Annonce
Jeg har lige vedhæftet en simpel skitse 😁

MIn tanke er som sagt om det giver mening at lave fald fra midten af gulvet, for at undgå at der kommer en kant på gulvet (ved siden af håndvasken) (den stiblede linje markere brusedørerne når de er foldet ud). 


Søren
det vil helt klart være bedst og pænest med fald kun i nichen. du vil kun få en kant ind mod vasken
Ok. Det vil dog betyde at flisernes mønster skal brydes ved brusenichen ikke sandt? 

Søren
hvordan har du tænkt dig at sætte flisserne. i forbandt eller kant mod kant 
Som sagt ville jeg gerne lægge fliser i 90*15 (ligner planke gulv) , da de derved vil matche det andet badeværelse i huset. Jeg vil lægge dem forbandt med 1/6 på langs af rummets længde. 

Søren
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis