Udskiftning af indbygningscisterne

Hej

Vores 20 år gamle Geberit indbygningscisterne "lav model" skal udskiftet til et nyt Geberit Sigma indbygningscisterne 112 cm.

Har I erfaring med, at skifte fra en gammel cisterne til et nyt 120 mm - Kan jeg genbruge dele af den nuværende murstenvæg som er monteret rundt om vores indbygningscisterne - Tænker her på, om man kan bygge den højere?

mvh
Morten
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tro ikke at du kan få den gamle ud da den er skruet/boltet fast til.både gulv og bagvæg, jeg har selv fjernet netop en 20 år gammel geberit  lav model og erstattet  den med en ny og her måtte jeg fjerne helt "kassen" den var bygget ind i og lave en ny. Jeg vil umiddelbart vurdere det som umuligt både at fjerne og ikke mindst montere en ny inbygnings ramme i en eksisterendd væg/kassen.
Hej tak for dit svar, jeg tænket det nok,, Hvordan har du laver kassen rundt om cisterne?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Den kan laves på 100 forskellige måder. Jeg har en der er lavet af et skelet af lægter og påmonteret fibergips der er malet bagefter.

Jeg står og skal til at lave en hvor jeg murer/limer op med 50 mm H+H/gasbeton blokke og spartler bagefter. Det er nemt.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har lavet mit af et træskelet og påmonteret vådrumsgips, før var der gips plus klinker 
Tak for jeres svar - hvis i har brugt vådrumsgisp - Hvor mange lag har en brugt
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
1 lag gips, filt på,og malet med glans 50. Du skal tænke på at det jo ikke skal bære noget det er jo blot “pynt” for at skjule rammen hvor cisternen er monteret på, selv kummen er jo også monteret på rammen.

Hej tak endnu engang - har i brugt "Geberit Duofix vægbeslag til bund" altså deres monteringsæt - ekstra køb - Har i skrut jeres fibergipsplade fast på jeres indbygningscisterne?
Brug et lag 15mm fibergips. Det er optimalt til sådanne installationer.
Du kan bygge et stål skelet til gips som pladen skrues i. Fødderne på cisternen passer ned i bundskinnen og skrues ned i gulvet. Du behøver ikke nødvendigvis deres eget Kit. 

Elektronikteknikeren
Okay. kan du huske hvilken type stål skelet har du brugt?
45mm Stål lægter til gips. Dem der er beregnet til at bygge gipsvægge med. 

Elektronikteknikeren
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også