Bruseniche med usynlig eller ingen vandlås?

Hej med jer. Min kæreste skal leje sin lejlighed ud og da jeg skulle gøre brusekabine ren finder jeg ud af vandet løber (meget) over. Jeg løfter risten og kan til min store overraskelse ikke se nogen vandlås. Jeg har efterhånden tømt YouTube og google for løsninger, så nu vil jeg prøve her. Jeg vedhæfter et billede af det aflange afløb (det ligner et Unidrain). Er der en vandlås, sidder den skjult eller hvordan får jeg hul igennem? Vi har forsøgt 1000 gange at rense med afløbsrens, bagepulver og alle de der tricks. Håber i kan hjælpe. På forhånd tak :-)

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sådan ser den ud tæt på med det lille udgangshul. Burde der ikke sidde en vandlås her? 
Den sorte kassette i bunden er en lugtspærre. Den kan tages op. Hvis den er genstridig, sætter du en bred skruetrækker under kanten i enden og vipper opad. Kassetten er delt i to - over og underdel. De kan trækkes fra hinanden. Den nederste del er en “trævle og hår si”. Selve vandlåsen sidder længere ude i afløbet, men det er garanteret sien der aldrig har været rengjort og derfor stoppet af gamle sæberester og hår. Skrub den med en børste og vand og genmonter.Go fornøjelse!

 

Uha, det må jeg prøve. Hvis du har ret, kommer du med i min aftenbøn i aften :-) 
Havde det samme i min tidligere lejlighed jeg fraflyttede for et par måneder siden. Som Uldal siger kan kassetten trækkes op og renses. Den består af 2 dele som kan skilles ad, den del du kan se og så en "skål" som klikkes op under. Hvis du skiller sættet ad er det let at rense :-)

Ingeniør født med ti tommelfingre
Jeg sender lige en adresse, hvor du kan sende en kasse øl til... hehe

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis