1-grebs armatur fordrejet i indmaden, tror jeg

Jeg har 2 1-grebs armatur på badeværelset som ter sig mærkeligt. Den varme side virker fint, hvis jeg har grebet i midten - bliver vandet mere end lunken, og sætter jeg grebet over i højre side - er vandet stadigvæk varmt, samtidig med at hvis grebet er helt i højre side, er der næsten ikke noget tryk på længere. Det er noget der er blevet værre og værre de sidste par år, og nu skal jeg vist snart have gjort noget ved det. Men hvad kan der være galt? Og er det noget jeg selv kan gøre noget ved, udover selvfølgelig at skifte armaturerne. 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
I længden vil det være bedst og billigst for dig, at skifte armaturet. Inden du har fundet ud af at skille det ad og finde reservedele, er der læbet meget vand i åen. Så dyre er armaturerheller ikke.

Noget tyder på at det er koldvandtilførslen der ikke er tilstrækkelig. Der kan godt være urenheder i rørsystemet - eller blandingsbatteriet der stopper. Røret kan muligvis også være stoppet, og afspærringsventil kan være delvis lukket.
Min anbefaling vil nok være at afmontere blandingsbatteriet, og så tilslutte en slange til varmtvandsudtaget og skylle igennem. Så kan du finde ud af on det er rørføringen der er galt med.

Søren O
Skal lige hører, hvorfor tilslutte til varmvandsudtaget, hvis det er det kolde vand der er stoppet🤨
Du har helt ret - det gik åbenbart lidt for hurtigt.

Søren O
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis