Grundig vaskemaskine GWN 37430 kører ikke

Hej ! - Jeg er ny her i dette forum. Jeg har en GWN 37430 vaskemaskine, der tænder betjeningspanel, accepterer komandoer og tager vand ind, - derefter sker der tilsyneladende ikke mere (motor kører IKKE), men uret tæller nedad. Aftapning kan foretages efter stop af program. Har nogen haft lignende problemer, vil jeg sætte stor pris på et 'hint'.
Jeg har læst om afbrændte strømbegrænsere i Siemens maskiner(kunne det samme gøre sig gældende her ?
venligst =luffe¤

Gi' ikke bare op !
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej
Det kunne meget vel være motoren, der er defekt. Men den er der jo stadig garanti på. Har du mulighed for at måle, om der kommer spænding til den? Hvad mener du med strømbegrænser? Mon ikke motorens omdrejninger styres af en fx-omformer.

 

Tak til dig cdp !
Jeg prøver måske at måle lidt på maskinen i morgen (hvis konen giver mig fred  ).
Mht strømbegrænser tror jeg du har ret - jeg har bare læst lidt om nogen Siemens-modeller.
Det er nok lidt anderledes med den her kulfri motor i Grundig gwa37430.
Jeg vender tilbage, når jeg ved lidt mere !

Gi' ikke bare op !
Hej Luffe
Jeg vil ikke afvise muligheden for en defekt strømbegrænser, men tror bare alle disse funktioner er samlet i motorstyringen. Jeg ved ikke med de nye kulfrie motorer, men anser dem som absolut flerpolede og derfor knap så simple målbare, som tidl. med kul. Jeg ville evt. prøve at ohme motoren ( om muligt ) også, husk den skal være frakoblet forsynings stik. ( gerne retursvar ved fejlfinding )
Vh. Carsten

 

Hej cdp !
Når jeg ved noget, kommer der et svar, (og jeg husker lige at trække stikket !   )

Gi' ikke bare op !
det er din motor styring der er død den sidder i bunden i venstre side set bagfra .Der er monteret en 3-4 stik der på -Den tager max 15 min at skifte
Hej ! - jeg har konstateret, at der har været vand i maskinen 2-3 cm oppe i motorstyring.
Motorstyring er helt sikkert 'død'.
Det er et spørgsmål, om det kan betale sig at reparere på den.
Tak for hjælp 'cdp' og 'jensen55'

Gi' ikke bare op !
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis