næsten ingen varm vand.

Hejsa.

Jeg har flyttet min el-varmtvandsbeholder ned så den hænger ca 50cm over gulvet.
Nu har jeg varmt vand i ca 1 min. Jeg har kortet pexrørene af som det eneste.
Kan den hænge for lavt så den ikke bliver fyldt? Der er ellers masser af tryk på bruser og haner. (Jeg har ingen fyr ellers.)
Nogen der har en god ide?
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Lyder som om du har fået byttet om på de 2 slanger.
Kan ikke garantere, men den varme afgang er indvendigt forlænget op til ca toppen af beholderen, og den kolde tilgang går til bunden.
Hvis de er byttet om, så leder du nyt koldt vand ind i toppen, det vil falde ned til bunden, hvor du prøver at tage det varme ud, - det bliver så hurtigt koldt, selvom resten af beholderen er fyldt af varmt vand.
Placeringen af beholderen højdemæssigt har ingen betydning, i mange huse er beholderen jo placeret i kælderen, og det virker jo også fint.
Hej det er svært at se men har du en sikkerhedsventil monteret?
Den går direkte til rørene og der er en overløbsventil. Det er alt hvad der er.

Problem fundet!   Tossen her har fundet ud af at Drejeknappen (plastikknap der med 2 pinde skal have fat i varmekontakt) til at justere grader med var gået løs. (Sikkert under flytning) Så den har været skruet næsten helt i bund, og ikke kunne få ordentlig fat i kontakten, selvom jeg har skruet og drejet på den..    

Men tusind tak for hjælp og gode svar.  

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis