Kan ventilation tilsluttes andet badeværelse

Hej Gutter. Søger et råd til ventilation af badeværelse på 1. Sal, som ligger lige over bad i stue. Har købt hus hvor der er gjort klar til dette bad, isolering og dampspærre opsat, men ventilation har man vidst glemt. Vil i mene at jeg kan tage dampspærre osv af og prøve at finde rør fra udsugning af bad i stue og tilkoble. Udfordringen er også at badet er i hjørnet, så der er nogle meter over til det rør evt., kan man føre ventilation derover på en måde? Eller er eneste Løsning nyt hul i Taget? Betaler gerne for ekspertise, huset er tæt på vejen. Tak for hjælpen på forhånd! 
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds
Hvis motoren sidder i loftet i badeværelse i stueetage, så nytter det under ingen omstændigheder. Så vil luften derfra ryge delvis ind i bad på 1. sal.
Er det naturlig ventilation så skal du nok lave en ny vor det andet bad. Der er sjældent træk nok i rør ti at det kan klare næsten dobbelt op.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Ja god ide med at lave ny ventialtion til det i stuen og se om man kan bruge den oprindelig til 1. sal. Det er naturlig ventilation. Vil man kunne sætte motor eller træk på, udgangen er nemlig i knæhøjde på 1.sal, så vilman kunne lede fugt ud? Tak. Jeg tror ikke der er genvingsventilation, men det kunne måske godt være, da det er rimeligt nyt og bygget med/til luft til vand varmepumpe. Hvad hvis det er? Hvordan finder jeg ud af om det er det? Tak. 
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis