Lægtevinkel Harald Nyborg

Hey Forum
Vil høre om i kan svarer på om disse vinkelbeslag vil kunne holde, til alm gds projekter. Jeg skal bruge en del, og de har den rigtige størrelse.
Det kan være alt fra plantekasser, til træreoler -bliver dog i tvivl om der købes for billigt.
Vh
https://www.harald-nyborg.dk/p24425/laegtevinkel-100-stk-9790

Jannick
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Nu er det jo et spørgsmål hvad du mener med holde  
En reol hvor du bruger vinklerne til at holde hylder eller holde selve skelettet vil nok holde, forstået på den måde at det er skruerne eller træet der vil give sig før vinklen.

Men på den anden side, hvorfor ikke lave nogle "rigtige" samlinger i stedet for ?
Hvis du skærer halvt/halvt får du en langt stærkere samling end du får ved at bruge vinkler, og det koster ikke andet end lidt mere tid....

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Underlaget til vores udvendige isolering er hængt på væggen med sådanne beslag. Det holder fint. Så som Pink Henrik skriver så kommer det an på træet og skruerne. Men beslagene kan holde til det meste. Det halvtag til min traktor er også samlet med dem. Og 35mm beslagsskruer.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Ok, tusinde tak for jeres svar, køber jeg beslag, er det dem jeg køber.
Jeg syntes dog det andet ser spændende ud. Hvordan laver jeg den halv halv løsning med træet? 

Jannick
Prøv at søge lidt på Youtube på Half lap joints. Du finder mange måder at gøre det på, alt efter hvilke værktøjer du har til rådighed. 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Annonce
Ok, tak for hjælpen.
Kan I have et godt nytår 👍😊

Jannick
Beslagene fra Harald Nyborg er udmærkede, dog synes jeg ikke kvaliteten af zinken er imponerende, men er det indendørs er det jo ikke af så stor betydning.
Der findes beslag med en rip, de er lidt mere stabile. link

Vi prøver igen, i morgen --
Nu er den slags beslag mest beregnet til samling af tømmer i forbindelse med husbyggeri. Dog har jeg aldrig set lægter der har været sat fast med sådanne vinkler, hm...
De er ikke meget gavn til de ting du nævner, der er andre metoder der er væsentlig bedre, og pænere!
De anviste træsamlinger kan du lave med en fuksvans og et stemmejern. Vil du bruge noget motoriseret er det ikke en stiksav men en rundsav du skal bruge.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Nu var de beslag jeg linkede til, også grundet prisen. Det er til samling, af en reol i f. Eks. Stigreol.
Men jeg syntes den anden måde virker spændende, og Jeg kan godt se der skal bruges værktøj med dybdestop. Så vi derfor anvende rundsav eller overfræser der kan håndtere dette.
Dog vil jeg også købe de linkede vinkler, i tilfælde af det ikke skulle gå

Jannick
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis