Peugeot 607, 2,2 benzin ujævn motorgang/acceleration

Hejsa, har just købt ovennævnte bil. Efter 15 min kørsel lyste to lamper/fejl. Et orangesymbol der ligner en motorblok. Manualen siger at hvis det blinker er det ret skidt og hvis ikke listes der et par fejlmuligheder. Min gør det sidste. Et par dage efter kørte jeg tilbage og skældte ud over de havde solgt mig en defekt bil. Anyway vi blev enige om at de tog den ind og vil stille en diagnose. Fik at vide det var tændspolerne. De blev skiftet. På vej hjem kom fejlen tilbage igen efter små 10 minutter.  Ved kold motor er der krudt nok i motor og som jeg kender det fra min gamle 407 med samme motor, Når den bliver varm tager den ikke rigtig fat ved acceleration, hakker i det og i tomgang går den ujævnt. Den orange fejlmeddelelse lampe lyser konstant. Håber der er nogen her der kan hjælpe og give et bud på fejlen. Tager ind til forhandleren i Bagsværd efter nytår og håber jeg ved mere så jeg ikke skal igennem et trial & error forløb og flere penge over skulderen. Ønsker jer et godt nytår. Bedste hilsner Mikael & Maricel
Hejsa, har just købt ovennævnte bil. Efter 15 min... Vis hele indlægget
12 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror den skal have en rens i indsugning og udstødning. Den er nok blevet kørt for dovent af forrige ejer

Elektronikteknikeren
Her på den sidste dag på året nyder jeg endnu engang min kones gode hukommelse. "Mikael du har altså en bil tester dims liggende i gemmerne. Du købte den da vi havde Alfaen.......og ganske rigtigt så dukkede der en ELM op. Nu har jeg haft den på og den kvitterede med flg. fejl P0202 og P0500. P0202 skulle så være en fejl i indsprøjtning og/eller dens kabel. P0500 fart sensor fejl.....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis