Peugeot 607, 2,2 benzin ujævn motorgang/acceleration

Hejsa, har just købt ovennævnte bil. Efter 15 min kørsel lyste to lamper/fejl. Et orangesymbol der ligner en motorblok. Manualen siger at hvis det blinker er det ret skidt og hvis ikke listes der et par fejlmuligheder. Min gør det sidste. Et par dage efter kørte jeg tilbage og skældte ud over de havde solgt mig en defekt bil. Anyway vi blev enige om at de tog den ind og vil stille en diagnose. Fik at vide det var tændspolerne. De blev skiftet. På vej hjem kom fejlen tilbage igen efter små 10 minutter.  Ved kold motor er der krudt nok i motor og som jeg kender det fra min gamle 407 med samme motor, Når den bliver varm tager den ikke rigtig fat ved acceleration, hakker i det og i tomgang går den ujævnt. Den orange fejlmeddelelse lampe lyser konstant. Håber der er nogen her der kan hjælpe og give et bud på fejlen. Tager ind til forhandleren i Bagsværd efter nytår og håber jeg ved mere så jeg ikke skal igennem et trial & error forløb og flere penge over skulderen. Ønsker jer et godt nytår. Bedste hilsner Mikael & Maricel
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Bilen går dårligt, fordi den er gået i “selvbeskyttelse”. Der er en alvorlig fejl på bilen og programmet lukker ned for mulig acceleration osv.
det er garanteret en fejl, forrige ejer har lusket igennem ved handel. Men den hænger forhandleren på. Nok en ny styreboks.

 

Hej Uldal, tak for svar. Forhandleren er desværre endnu en af den utroværdige slags når det gælder brugtbilsforhandlere, og uden af være racist, fra mellemøsten. Jeg har faktisk forlangt at handles skal gå tilbage men han påstår at jeg har købt bilen engros. Det har jeg så ikke for jeg har ikke noget CVR nummer og har heller ikke fået nogen faktura. Det er et andet mellemværende jeg skal løse efter i aften........Den forrige ejer skulle være en ældre dame, der har haft den fra ny. Den er ellers i en fin stand og har "kun" den omtalte fejl. Det skal også siges at sælger har udbedret nogle slidte gummibøsninger i forhjuls ophænget. Det du skriver lyder lidt underligt for skulle softwaren ikke lukke ned for bilen fra kold motor? Og hvis sælger har haft en computer på vil den vel også have fortalt hvad der er galt. Altså jeg mener siden de har valgt at skifte tændspoler? Kan en manglende nulstilling af fejl log være en mulighed?
Køb en OBDII scanner i biltema til 329kr. og udlæs selv koderne. Så har du selv dokumentation på de mulige fejl. Og du står stærkere over for forhandler. 

Elektronikteknikeren
Tak Gregersen, har bestilt en lille plug&play dims.......
Jeps, det der undrer mig er at fejlen/opførslen fra motor først dukker op når den er varm......i min film lyder det som en sensor ting?

Hvor længe går der før den opstår? 

Elektronikteknikeren
Ja så er den forlænget gået i closet loop.
Vibrerer motoren også hvis du holder den på højere omdrejninger?

Der er stor forskel på en motor om den er kold eller varm, så det kan være mange ting.
Det er relativt let at rense maf sensoren som sidder i indsugningen.  Tag den ud og rens den med kontaktrens. 


Elektronikteknikeren
Nej jeg syntes ikke den ryster på samme måde ved høje omdrejninger. Og det er sådan at for at få den op i fart så skal jeg typisk geare ned for at generere mere træk kraft.......

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis