Hjælp til montering af komfur

Hej Forum. Håber i kan hjælpe, jeg har lige købt et brugt komfur og skal til at montere det, dog er der ikke en stikprop for enden af ledning og jeg har købt et, men ved ikke helt hvilke farver der skal til hvad da det er flerpolet og om jeg overhovedet kan bruge en almindelig stikkontakt til denne ledning.              Se Billeder
24 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
For at kunne svare på det skal vi have lidt flere oplysninger kan du evt tage et billede af komfurets mærkeplade evt. mærke og model nr. men du vilsandsynligvis ikke kune nøjes med et alm 230 stikkontakt da den max kan levere melle. 2300 og 3000 watt et alm komfur bruger snildt det dobbelte

Har der stået gas komfur før?
Er der en eldåse eller lignende ud over den viste stikkontakt? 

Elektronikteknikeren
Der er både mulighed for at montere el men også gas.  Jeg har bare købt et på fuld el
Der må være et ledningsdiagram omkring hvor ledningen forlader komfuret. Dette skal vi kigge på.

Elektronikteknikeren
Wiliam93 skrev den 30-12-2019 17:28:09

Der er både mulighed for at montere el men også gas.  Jeg har bare købt et på fuld el

 Er der andre el udtag? 

Hvis der er gas er der normalt kun el til en elovn med gas kogeø, og ikke nok strøm til et rent elkomfur

Det er muligt at dit komfur kan kobles til 1fase, men det får du ikke megen glæde af. Du skulle have købt et gaskomfur med elovn. 

Elektronikteknikeren
Vedhæftede filer:
Som der står på pladen, afsnit 1N, kan den ikke køre på en almindelig stikkontakt i Danmark.

Du skal anskaffe et elkomfur med Gaskogeplader, det er hvad din installation kan bære.

I princippet kan du godt koble det til med kun en enkelt fase, men du vil springe sikringer når ovnen bruges i kombination med kogeplader, eller når flere kogeplader bruges i kombination med hinanden. 

Elektronikteknikeren
Der er yderligere 14 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis