Kontroller/indikator til varmtvandskeddel med el + sol

Godt Nytår allesammen!

Omkring år 2003 fik vi installeret en varmtvandsbeholder/keddel fra firmaet Nilsol som ikke eksisterer mere.

For et par dage siden duftede det kortvarigt meget elektrisk, displayet slukkede og det varme vand er nu pist væk.

Spørgsmålet er så: hvor får vi fat i en kontroller med tilhørende display?

PS: Jeg bruger udtrykket "kontroller" da det ligner en micro computer og ikke ved hvad sådan en dims ellers skulle hedde.

Med venlig hilsen
Bjarne

8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kan du lægge et billede op af dyret? 

Elektronikteknikeren
Sæfølig - my bad.

Med venlig hilsen
Bjarne

Hvilke energikilder kører i med?
Sol og el? Har i et fyr også?
Og laver den kun brugsvand eller er det også rumopvarmning? 

Elektronikteknikeren
Ud over sol har vi kun el. Ikke noget fyr.
Den laver kun forbrugsvand.

Med venlig hilsen
Bjarne

Kan du tage et oversigtsbillede også, for lige at se styring i det omkringliggende miljø, blot for at vurdere hvad der ellers indgår. Den må styre nogle pumper og eller ventiler også.

Jeg kan godt tilbyde at kigge på om vi kan reparere den, eller evt. erstatte den med noget andet, jeg har lidt forskellige styringer liggende. 

Elektronikteknikeren
Annonce
Kontroller

Strømforsyning

Ledningsforbindelser

Nødafbryder - precharge

Med venlig hilsen
Bjarne

Hej Bjarne
Der er sandsynlighed for at det blot er strømforsyningsprintet der er stået af. Controllerprintet sidder bag dette, med front mod betjeningspanelet.

Har du et multimeter liggende, så kan du fejlsøge om der er spænding på Sekundær siden af den blå transformer.
Men tjek først glas sikringen som sidder ved siden af, på printet.

Ellers smid mig en besked hvis du skal bruge hjælp til at kigge på det, vi bor jo begge i Nordsjælland. 

Elektronikteknikeren
På dit billede af din controller er der en brun ledning der er knækket, den skulle have siddet i 4. Terminal i den grønne række. Jeg kan dog ikke se hvad den er sluttet til. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis