Ny gulvbelægning med varmeplader på eksisterende terrændæk.

Hej,

Jeg skal have ny gulvbelægning og påtænker i den forbindelse at erstatte det nuværende parketgulv med gulvvarmeplader (Novopan eller lign) med ny laminat/lamelparket/vinylgulv ovenpå i en etplans villa fra 1971.
Dette skal være udelukkende for at hæve temperaturen på gulvoverfladen en lille anelse bare som et lille pift til komforten. De eksisterende radiatorer bliver bevaret.

Den nuværende konstruktion er, som man typisk gjorde i 70,erne, opbygget med 20 cm sand, 100 mm beton, plastfolie (fugtbremse), opklodsede strøer og øverst et 1" parketbrædder.
Jeg har målt ca. 23-24 cm fra overfladen på eksisterende beton og op til færdig gulvhøjde, så der er rimeligt med plads at arbejde på. Jeg er ikke interesseret i at bryde eksisterende beton op. Jeg er særligt interesseret i hvordan jeg opbygge en ny konstruktion for at undgå problemer med fugt og samtidig isolere mest muligt.

Hvordan ville i opbygge en ny konstruktion med gulvvarmeplader uden at bryde den gamle betonplade op ?

PS. Kommentarer om at "den eneste rigtige løsning" er at fjerne alt beton, grave ud, 300 mm flamingo og støbe ny beton med varme frabedes, da jeg ikke er interesseret i denne løsning.
Hej, Jeg skal have ny gulvbelægning og påtænker i... Vis hele indlægget
15 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Den nederste del af skillevæggene vil få sværere med at komme af med evt fugt hvis de er indkapslet med plastik på begge sider, det ville hjælpe en del hvis du vidste om der var murpap under så det ikke er muligt for dem at blive opfugtet nedefra?

Ved ikke om der er en anbefaling til antal huller, har selv lavet ca 3-4 stk / m2 af 15mm, tog en halv dags tid.

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

BOFH skrev den 31-12-2019 00:17:33

Den nederste del af skillevæggene vil få sværere med at komme af med evt fugt hvis de er indkapslet med plastik på begge sider, det ville hjælpe en del hvis du vidste om der var murpap under så det ikke er muligt for dem at blive opfugtet nedefra?

Ved ikke om der er en anbefaling til antal huller, har selv lavet ca 3-4 stk / m2 af 15mm, tog en halv dags tid.

/BOFH

 Der er i hver fald murpap mellem strøer og de beton opklodsninger der bærer dem, så mon ikke der også er under skillevægge. Det er kun på den ene side af skillevæg der i givet fald vil komme dampspærre, da jeg ikke vil renovere alle rum pt. 

​Man får ikke problemer med dyr der kommer ind gennem hullerne i beton. Myrer f.eks.?

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så vil jeg ikke have problemer med at gøre det, balladen kommer så først senere når du vil ordne den anden side.

Hvad skulle de leve af inde under huset? Beton? ;-)

/BOFH

Giv mig min kop kaffe og et serverrum!

Kære MAAN.

Du beder ikke om gode råd - du beder om støtte til den beslutning du allerede har truffet.

Du gør præcist som du har forestillet dig og ignorerer alle erfaringer.   
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Rantzau skrev den 31-12-2019 01:21:19

Kære MAAN.

Du beder ikke om gode råd - du beder om støtte til den beslutning du allerede har truffet.

Du gør præcist som du har forestillet dig og ignorerer alle erfaringer.   

 Kære Rantzau,

Et total ligegyldigt bidrag du her kommer med.
Jeg ved ikke hvorfor du konkluderer at jeg har tænkt mig at ignorere alle erfaringer. Jeg har ikke sagt at jeg har valgt en løsning der strider imod gode råd og erfaringer.
Jeg søger erfaringer fra andre der har stået i samme situation, og BOFH har været meget hjælpsom indtil videre.
Din kommentar derimod, blev jeg ikke klogere af. 
Godt Nytår til dig. 🙂

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også