Reparation af original sildebensparket (fra 60'erne)

Hej LDS

Jeg står foran et huskøb, hvor der er lagt sildebensparket i hele huset. Det ligger i helehuset og er faktisk i ok stand. Dog er det gået fra hinanden visse steder i samlingerne mellem stavene - ikke over det hele, men nok til at det er grimt.

Jeg har ikke kunnet google mig til hvad man kan gøre ved dette, er der nogen her som kan give et kvalificeret bud?

Idet gulvet er fra 60'erne tænker jeg at det nok er fuldlimet (dog uden at have haft mulighed for at undersøge det endnu). Vil man fx kunne tage nogle af gulvbrædderne op og lime dem ned igen (uden mellemrum) eller vil det blive noget bras?

Mvh Casper

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Massiv parket? Eller 14 mm skaller?
massivt: tag det hele op, kør stavene gennem en båndpudser og læg det igen.
andet: udskift

 

Massivt vil jeg skyde på. Hvis det hele skal op et jeg nok til at lægge et klikgulv i stedet. Er det noget du har erfaring med i forhold til sildebensparket, uldal?

Jeg har også fået et bud fra en gulvmand i mellemtiden. Han siger at spartle mellemrummene før en slibning og lakering.

Svært at gennemskue om det bliver ordentligt. 

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
udspartling vil stadig ikke skjule revner og sprækker måske fremhæve dem. At acceptere et klikgulv i forhold til et brugbart, originalt gulv, synes jeg er synd Selv om det vil være et stort arbejde. Men det er dit hus. At lægge det nuværende gulv om, er nok et arbejde for en ældre tømrer, da det kræver rutine iægning. Men allerførst find ud af, hvad det er for et gulv du har. Bor et hul og mål.

 

Hvad endte i med at gøre?
Vi står i samme situation nemlig :)
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også