Gipslofter - vådrum.

Hej.

Er igang med mindre badeværelse.
Loftet er taget ned, og regner med at ny laves :

  • Alm Forskaling.
  • Dampspær.
  • Vådrumsgipsplader, 2 lag forskudt. 
  • Alm gipsskruer (2 længder).
  • Alm sandspartel (samlinger+skruehoveder) (skal være Vådrums?).
  • Alm Papirstrimmel over samlinger.
  • Alm Forankringsgrunder.
  • Alm vævklæber (skal være Vådrums?). 
  • Alm grundet Malerfilt.
  • Maling, hvid, Glans 5 (!) Jeg har hørt, at malere ikke bruger højere end G5, da man så slipper for de der "brune dråber", der kan hænge inde i brusekabinen - da malingen er lidt "åben".... ?!? Korrekt ?
Håber, I kan hjælpe med kommentarer.




/ Raz100.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg følger lige med her da jeg er igang med samme projekt. Som jeg forstår det er det ikke teknisk set vådrum over 2,3 m over gulvet så der er ikke krav og vådrumsspartel, plader mm.
Jeg har dog selv brugt vådrumsgips, alm spartel, vådrumslim, filt og glans 5 til slut.

Hvorfor vil du bruge 2 lag gips i loftet?

Bjørn
Jeg har brugt 2 lag i andre rum i huset (blev anbefalet det, da det bliver et stærkere loft, og ikke revner o.l. med tiden - hvilket det heller ikke har gjort. Og det er en ret lille mer-pris)
Og du har brugt Glans 5 maling på loft ? Har du læst det et eller andet sted, eller ?
Mvh.



/ Raz100.
Hej igen
Jeg troede du brugte 2 lag fordi det var et krav :)
Jeg fik anbefalet glans 5 af en ven som har lavet rigtig mange badeværelser og jeg har set det hos ham.
Normalt bruger man helt ned til en glans 1 på lofter. Grunden er at det bliver grimmere jo højere glans man maler det pga lysindfald fra vinduer lamper dvs. man kan se flere fejl osv. i øvrigt er der ingen grund til at sætte filt på lofterne medmindre du har et gammelt porøst pudset loft. Ingen af malerprodukterne behøver at være vådrumsprodukter

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Jeg kan godt forstå, at mindre glans afslører færre evt. fejl.
Men er der ikke noget om det der med damp-dråber (fra badet) på gipsloftet .... ?  



/ Raz100.
Annonce
Jo det hjælper det også på men det er primært udluftning der skal skal afhjælpe det problem

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Filt på lofterne giver efter min mening et andet visuelt udtryk end bare malet gipsplade.
Synes personligt ikke at prisen og det ekstra arbejde det kræver at sætte filt på lofter kan retfærdiggøres da forskellen er så minimal at man i hverdagen slet ikke kommer til at se det

Kort- og landmålingstekniker

Tidl. Bygningsmaler
Kaempekran skrev den 04-01-2020 18:27:11

Synes personligt ikke at prisen og det ekstra arbejde det kræver at sætte filt på lofter kan retfærdiggøres da forskellen er så minimal at man i hverdagen slet ikke kommer til at se det

 
Vi taler om hvad, en flad 5’er meteren?

Hvis man alligevel er igang med at renovere badeværelse? Så er den 50’er i filt vist ikke det der vælter budgettet? Og de par baner tager da ikke mere 10 minutter når man alligevel er i gang.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også