Bauchnect vaskemaskine vil kun udpumpe...

Hej til Forum.  En Bauknect WAK 4860 vaskemaskine, der nu kun vil lænse/udpumpe: Jeg har lidt mistanke til niveau-kontrollen (pressostaten), for den har 2 multistik, hvoraf den ene med kraftige ledninger virker fint ved at puste i studsen og her dannes en kortslutning. Derimod er der ingen reaktion ved det andet multistik med tynde ledninger, skal der ikke være det ?
Der ER åbent for vandet og filtret renset, men alligevel vil den ikke tage vand ind. Magnetventilen ER kontrolleret, ved at sætte 230 volt direkte til og så kommer der vand ind.
Den vil desuden heller ikke centrifugere. Andre der har prøvet det samme?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Har du checket for motorkul?
Hej jhb, ja, jeg har målt med et ohmmeter tværs over kullene og det viser 3,3 ohm og ser umiddelbar fine ud. Jeg ved dog ikke om det er det rigtige mål ?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Du skal ikke måle på dem, du skal tage dem ud og se om der er tilstrækkelig kul tilbage, (husk at checke dem begge). :-)
Så har jeg haft kullene ude v h a en 7'er top og der er masser af kul tilbage og fjedrene er fine og stramme. Jeg fik en vejledning om at få lamperne til at vise en fejlkode, men disse lamper passer ikke med vejledningen. Så jeg tror ikke den 8 år gamle maskine kan reddes, desværre.  Men tak for hjælpen ellers. :-)

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
er der display i maskinen ? så kan man få fejlkoden frem der ellers kan du komme forbi eller sende printet til mig så skal jeg udlæse koden

Hej Jensen. Nej, der er netop ikke display på maskinen, men lamperne skulle kunne vise en kode, efter at sætte på udpump, trykke "reset" 4 gange inden 5 sek. og dette kan gentages nogle gange. Men jeg kan ikke finde netop denne sammensætning af lamper i vejledningen om udlæsning af fejl? Her er et billede af dem.


M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Der er en del koder som ikke står i vejledningen men jeg kan da prøve og slå den op og se hvad jeg kan finde .Der stå en 12 nc nr på maskinen som sikkert starter med 85 dette skal jeg bruge for at kunne slå den op
858365461003 og foreløbig tak for hjælpen Jensen. :-)
Er service-nummeret brugbart og kan koden "knækkes" Jensen? 

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis