Bauchnect vaskemaskine vil kun udpumpe...

Hej til Forum.  En Bauknect WAK 4860 vaskemaskine, der nu kun vil lænse/udpumpe: Jeg har lidt mistanke til niveau-kontrollen (pressostaten), for den har 2 multistik, hvoraf den ene med kraftige ledninger virker fint ved at puste i studsen og her dannes en kortslutning. Derimod er der ingen reaktion ved det andet multistik med tynde ledninger, skal der ikke være det ?
Der ER åbent for vandet og filtret renset, men alligevel vil den ikke tage vand ind. Magnetventilen ER kontrolleret, ved at sætte 230 volt direkte til og så kommer der vand ind.
Den vil desuden heller ikke centrifugere. Andre der har prøvet det samme?

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Hej til Forum.  En Bauknect WAK 4860 vaskemaskine... Vis hele indlægget
20 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce

hvis døren låser som den skal så er det er en fejl på styringen
Hej igen. Lidt pudsigt at fejludlæsningen henviser til dørkontakten, for den blev skiftet for et år siden - men for at forsøge at lokalisere fejlen, er den defekte netop monteret her. Det gjorde ingen forskel, men så afmonterede jeg motoren igen for at måle den igennem. Dernæst - måske ren tilfældig - virkede maskinen pludselig igen - men da den kun manglede ca. 10 min i det hurtigste program, lyste den røde lampe igen.
Nu er der købt en anden, efter at have undværet den i 3 - 4 uger og jeg takker for hjælpen og kan oplyse for andre der får et lign. problem kan jeg oplyse de målte værdier her (med adskilte multistik for ikke at måle ind i styringen) :
Motorens anker mellem kullene måler 3,3 ohm og det ene kul får forbindelse via en thermoafbryder inde i motoren
Motorens feltspoler måler 0,8 ohm hver
Motorens RPM/tacho (der sidder i enden) måler 175 ohm.
De 2 magnetventiler måler hver 3,7 k.ohm
Varmelegemet (ca. 1500 watt) måler 25 ohm

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
Man kan åbenbart ikke rette i et indlæg, så her er en tilføjelse: Vi HAR prøvet en ny styring i maskinen - men det hjalp ikke, desværre.  ;-)
mit tilbud om at du kan sende/komme med  printet til mig så jeg kan udlæse fejlkoden med en tester står stadigvæk ved magt 
og du er helt sikker på printet er det rigtige og det er kodet ?

Poul-Erik A. skrev den 13-01-2020 14:46:44

Man kan åbenbart ikke rette i et indlæg, så her er en tilføjelse: Vi HAR prøvet en ny styring i maskinen - men det hjalp ikke, desværre.  ;-)

 

Annonce
Hej igen Jensen55, det nye print blev bestilt via Nettoparts og sendt direkte fra Italien og var magen til det gamle - bortset fra en anden farvenuance. Alle stik passede, men skulle det være kodet og hvordan ? Hvis du får det gamle print i hænde, tilslutter du så en tester, der så skriver hvor fejlen er ? Jeg skal lige nævne, at for et år siden gik 3 komponenter i stykker på printet, men en youtube video henviste til Rembrandt i NL, der sendte nye komponenter - heriblandt en 7 benet IC.
Delene blev skiftet + en ny dørlås og så kørte maskinen igen indtil midt december.

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
printet findes i 2 udgaver et kodet fra fabrikken og et ikke kodet som kræver et special program samt et special stik for at kode det  .Jeg tænker at nettoparts har bestilt et kodet print da de sikkert ikke har udstyret til det. hvis jeg får printet sætter jeg et stik i det og udlæser fejlkoden med en pc.det tager max 2 min og ja jeg har udstyret til det da jeg til daglig rep hvidevare.jeg har aldrig hørt om nogle der solgte komponenter som reservedele til disse print. Men måske er der lavet et eller andet mystisk i den ic du har monteret som overskriver et eller andet i den originale software som tilsidesætter en funktion i printet som gør at den kan køre selvom der har været en fejl på den
Hvis du har et reservedels nr på printet kan jeg hurtig se efter om du har fået det rigtige print
Reservedelsnr. på det nye print var WHI334062 og der var skrevet nogle tal med tusch i misten - måske en kodning ?
Jeg forestiller mig, at de 3 komponenter virker som strømforsyning, for da de var afbrændte, var der intet liv eller lys i lamperne. Det blev der efter montering af de nye komponenter fra Holland i november 2018 til dec. 2019. 

M.v.h. Poul-Erik A.   "Selv det ringeste værktøj & instrument er bedre end slet ingen..."
WHI334062  er deres egen vare nr .disse print har altid en kode på 12 cifre fra fabrikanten
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis