Udtrækshylde - beslag

Jeg har et værkstedsbord, hvor der 10 cm over gulvet er monteret en hylde i bordets længde. Bordet er ca. 2 m lang og 60 cm dybt.
Problemet består i, at jeg ikke får udnyttet denne hylde ordentligt, da den er så dyb og det er besværligt at komme til det der står inderst.
Min plan er at montere en udtræktsplade ovenpå hylden så man i stedet for at "kravle" ind underordpladen for at finde det ønskede kan trække hele pladen ud og tage det man ønsker.
Det jeg har behov for hjælp/inspiration til er at finde den rette type udtræksbeslag. Beslaget skal gøre det muligt at trækkepladen helt ud, og den skal kunne bære op til ca. 50 kg.
De bleslag jeg har kunnet finde er til meget mindre skuffer, og de er som regel beregnet til "sidemontering" imellem skuffe og skabs side.
Det jeg skal bruge skal være "undermonteret".
Jeg har selv brugt en del tid på at google rundt, men jeg synes ikke jeg helt finder det ønskede, da det jeg finder enten er for små eller ikke har nok bæreevne.
Så hvis i kender til nogle beslag/salgssteder så smid gerne nogle links.

9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej. Jeg har lavet en hylde tilsvarende til min Kenwood. Der satte jeg to lister som jeg skruede skuffebeslag til side montering. Så jeg ville dele hylden op i 3 sektioner og så bruge beslag til sidemontering.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
Hvad med at fjerne hylden og lave en "skuffe" på hjul, der kører på gulvet?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Men der findes udtræk til undermontering
Klik her

Pink. hvor i den store kasse finder du dem. Hvad hedder de?

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvis du klikker på mit link ryger du direkte ind til de forskellige.
De hedder Skuffeudtræk (under,monterede).

Annonce
@PinkHenrik:
Hvis jeg fjerner hylden ryger stabiliteten på bordet, så det er ikke en option

Den her er den der kommer tættest på, men den kan kun tage 20 kg

Der burde være nogle der kan tage mere
Nu har tommelfinger jo fundet det, men jeg kommer til en login side hvor jeg så skal til at lede det hele igennem for at finde det. Men skulle jeg lave det ville jeg under alle omstændigheder dele det op så hele hylden ikke skulle ud på en gang.

Mange hilsner Kovas,

KK Steincke.
Hvis dit bord afhænger af hylden for at være stabilt, vil jeg sige at det er en spinkel konstruktion 
Og så ville jeg ikke lægge mere end de 20-30 kilo på hylden af frygt for sammenstyrtning  

Hvis bordet står op at væg, er det jo nemt at fastgøre det til væggen og dermed opnå støtte stabilitet.
Ellers skal du bruge de sidemonterede skuffeudtræk, men dem der kan belastes med mange kilo koster også en krig... så ville det måske være billigere at bygge et nyt bord af lægter så du kan få "kasser" på hjul under bordet  

Pil hylden ud og stabiliser bordet med lægter i højde med hylden. Skær skrydsfiner ud til en række dybe kasser og sæt fire transporthjul under. Forstærk bunden med en ramme af en flækket lægte. Håndtag for og bag så dukan flytte kassen op bag i bilen. Under bordpladen monterer du en række skuffer til håndværktøj, briller osv. Skuffer finder du i genbrugser.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis