Hvad er det - beton bjælke i haven

Hej allesammen,

Jeg er ved at grave ud til at lægge nogle fliser til et drivhus. Jeg er stødt ind i en bjælke af beton (tror jeg). 
Nogen der ved hvad det er, og om det kan fjernes? Den løber ind mod huset (bygget 1919), så overvejer om det kan være en del af fundamentet? Eller rester fra tidligere bebyggelse?
Hilsen
Den (indtil videre) knap-så-handy mand.

Et styk hus. Massere af gå-på mod. Ti tommel fingre. Et mål om - en dag - at blive kaldt "handy".
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Jeg er ret sikker på at det er rester af tidligere bebyggelse. Hvis i bor på landet eller hvor der tidligere har været landbrug er det sikkert sokkel fra stalden. Det skal bare hugges væk og renden stampes godt op
Du skal bruge en stor hammer eller leje en stor elhammer så det kan slås i passende stykker.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej Erik,

Mange tak for hurtigt svar! Vi bor i et område hvor der ved husets fødsel formentlig har været noget landbrug. Så det kunne godt være rester af en stald.

Jeg finder den store hammer frem og smørger ærmerne op :)

Et styk hus. Massere af gå-på mod. Ti tommel fingre. Et mål om - en dag - at blive kaldt "handy".
Hej Nicholas,

Tak for svar og link. Det ligner ganske rigtigt på luftfotoet at der har været en anden bygning hvor skuret nu er - og hvor jeg graver...

Beton bjælken fik med en stor hammer og en mejsel, og er nu fjernet :) 

Et styk hus. Massere af gå-på mod. Ti tommel fingre. Et mål om - en dag - at blive kaldt "handy".
fedt! det er altid sjovt at se hvad der er sket på ens grund tidligere.

Vi har vand der løber ind på den ene side af grunden fra en mark, og løber ud på den anden side hvor bonden kæmper med at lægge dræn. Kan se på de tidligste tegnede kort fra 1800 tallet og frem, at den strækning altid har været våd, så det er den nok også de næste 200 år trods bondens ihærdige forsøg på at dræne :P

www.Duckduckgo.com sikker søgemaskine
Hvis du vil se dit hus fra 1954  luftfoto så er det meget større på krak. Højre hjørne hybrid luft 1954. Der kan man trække sin nuværende matrikel hen over og se hvad som er forandret.

Mange hilsner Kovas,

I et diktatur må ingen sige sandheden.
I et demokrati må alle lyve.
KK Steincke.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis