Nyt tag på sker

Jeg skal have lagt nyt tag på en kombineret carport og skur. Jeg tænker om det er muligt og fornuftigt at bruge tagplader i plast på carport delen og thermoplast på skur delen. Skuret er i forlængelse af carport, så der vil skulle være et overlap, selvfølgelig, og så skal hældningen være i orden, så vandet løber af.

Grunden til at kombinere er for at undgå kondens i skuret - men det vil ikke være et problem i carporten, så der er det ingen grund til at bruge de noget dyrere thermoplader, tænker jeg.
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Grim løsning, som du vil fortryde til dine dages ende. De billige plastplader bliver hurtigt grimme og drypper ad h.... til.

 

OK din løsning, men sammenligne lige prisen på 10 mm termoplader og trapezerne.

 

Det har du en god pointe i :) har kigget lidt på at lave det hele med 10mm og faldt over den her: https://www.rias.dk/plast-til-byggeri/tagprodukter/tagberegner-riatherm.aspx - når jeg sætter dimensionen på taget ind for jeg at vide at max længde er 6m - mit tag et 8m. Er der noget begrænsning der at være opmærksom på eller er det bare deres beregner?
Så vidt jeg kan se det det et generelt issue me termotage, at 6m I længden er maks. Hvordan kombinerer man der, hvis man skal lave tag på noget der er længere?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis