Kondens i haveskur, hjælper vinduer?

Jeg har et stort, og ikke særlig tæt haveskur som jeg lige har skiftet tag på - klare trapezplader (ikke de aller billigste). Proemet er at der er rigtig meget kondens derinde nu efter det nye dag er kommet på. Dråberne hænger simpelthen overalt på tagets underside.
Det skete ikke rigtig på det gamle, hullede tag.

Min første ide ville være at få noget luftcirkulation ind i skuret ved at udskære et åbent vindue i hver gavl. Så ville jeg lave et lille halvtag så det ikke regner ind. 
Tror I det ville gøre en forskel på fugten? 
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg har en overdækket terrasse, der er åben til to sider. Der er trapezplader på og det drypper lystig med kondens fra taget.
Så udluftning kan ikke garantere mod kondensdryp, men hjælper måske lidt.
Det mest effektive er et termotag det fjerne kondensdryp effektivt, har selv en overdækket terrasse, med enkellaf fastlock plastplader, der er åben til 3 sider, her kan der komme masser a kondensdryp.
Du kan jo som et forsøg prøve at klipse klar plastik op under lægterne...
Eller du kan skrue eks. de billige klare plast sinusplastplader op under lægterne det fjerner kondensdryp, men over tid bliver der meget skidt og møg mellem de to lag, jeg har det på en lukket terrasse.
Jeg brugte de her fra J&F Link
Tagplade glasklar 90 x 200 cm - SUNLUX® Sinus

Vi prøver igen, i morgen --
Min erfaring siger at det også har lidt at gøre med tagets hældning.
På mit skur har jeg metalplader og meget svag hældning, og her drypper det fra taget.
Mens min udestue også har metal plader, men noget større hældning, og her drypper det meget sjældent.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
PinkHenrik skrev den 27-12-2019 19:48:32

Min erfaring siger at det også har lidt at gøre med tagets hældning.
På mit skur har jeg metalplader og meget svag hældning, og her drypper det fra taget.
Mens min udestue også har metal plader, men noget større hældning, og her drypper det meget sjældent.
Helt enig - selv med kondens behandlet stål, skal der være min. 5 gr. fald - og især ved tagfod kan der være problemer. Jeg lagde et-lags pap på carporten - også her skal der være ca.2cm luft hele vejen rundt under krydsfineren, men så fungerer det også ganske fint. Hvis ikke der er fuld grund med tæt gulvbelægning i rummet, vil der næsten altid stige lidt fugt op her også, når siderne i klædes.

 


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis