Sildebensmønster fliser i bruseniche

I foebindels med modernisering af et badeværelse har jeg tænkt mig at opsætte fliser i sildebensmønster i min bruseniche. Brusenichen har et-vejs fald mod unidrain.
Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg skal håndtere faldet i forhold til mønsteret. Som jeg ser det er det enten nødvendigt at beskære de nederste fliser i den ende hvor gulvet er højest eller starte vægfliserne højere oppe og derved få en meget bred silikonefuge i den laveste ende af brusenichen. Nichen er 90*90 og falder Ca. 1cm fra den ene ende til den anden. 
Hvordan ville i løse dette?
Pft. 

Søren
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Når man sætter fliser op i bruseniche så begynder man normalt vandret et stykke oppe. Ved 30 x30 vægfliser kan starten  være 25 cm oppe. Så når gulvet er lagt skal nederste række så skæres til så det passer med gulvets fald. Det er meget let at se en kileformet siicone fuge som en fejl, men man kan ikke se om en flise er 25 cm eller 28 cm bred.
Man kan også starte 10 cm oppe så der bliver en bort på 8-10 cm hele vejen rundt.
Samme system skal du bruge i dit sildebens mønster. Du skal begynde med at klemme et bræt fast vandret et stykke oppe. Den kan stilles på nogle mursten / kiler eller andet så den holdes vandret. Det er så starten på mønstret, og når gulvet er lagt fortsætter du nedad hvor alle fliser skæres i længde. Eller du lægger en flise nederst vandret som en bort.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis