"Må" jeg skære i mit skrivebord?

Hej alle,

Håber virkelig der er nogle erfarne & lidt kreative folk herinde der kan gøre mig klogere idag.

Jeg har dette skrivebord fra Jysk. Link: Skrivebord

Mit problem: Tastatur ovenpå bordet som vist på billedet optager for meget plads. Tastatur under bordet på den hvide hylde gør pt. at jeg ikke kan se hvad jeg taster.

Idé: Jeg kunne godt tænke mig at skære et hul i bordet ca. der hvor den røde markering er på billedet forneden. Herefter tænker jeg at sætte et gennemsigtigt glas på hullet så jeg kan have tastaturet nedenunder og samtidigt se hvad jeg taster.

Udskæring: Jeg forstiller mig at der er forskellige måder at skære hullet til på og fundet ud af hvilken metode der er bedst. Pt. tænker jeg dog mest på om materialet kan holde til glasset.

Bekymring: 
1) Min bekymring er først og fremmest om materialet kan holde glasset oppe uden problemer.
2) Vægten af min arm/hånd når jeg er sidder og skriver på et papir der ligger lige over glasset.

Materialet
Materialet som der skal skæres i er, som i kan læse på linket, lavet af "Melamin, Træfiberplade"
Jeg er ikke håndværker og har ikke forstand på materialet og vil derfor høre jer om i mener det er forsvarligt at skære et hul.
Hej alle, Håber virkelig der er nogle erfarne &... Vis hele indlægget
18 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Kovas,

Ja jeg laver en del skrivearbejde.. Og for at det skal være komfortabelt er jeg nød til at lægge papiret foran på hvor tastaturet er. 
Hvis dit eneste problem er, hvad du skal gøre af papiret mens du skriver, kunne du købe en konceptholder. Den er beregnet til at gøre papiret fast i, mens du skriver og består af en fod og arm som til en skrivebordslampe. I stedet for lampen er der så en holder, hvor du sætter papiret fast.

fase
Det er heller ikke en dårlig ide. Men jeg vil generelt gerne have gemt mit tastatur væk under overfladen da ledningen generelt er klumset at føre med over.
Jeg undersøger stadig udtræksplade-muligheden men kan ikke helt finde ud af hvordan jeg monterer den med den begrænset plads jeg har at gøre med nedenunder?
Tastaturet kan du nemt gemme væk, når du ikke bruger det, ved at købe et trådløst tastatur. Så kan du bare flytte det ned på hylden nedenunder. Din mus fås også trådløs.

fase
Annonce
Tastatur står optimalt som det er, det er bare bordpladen som er for lille til kontorarbejde.
Kan du ikke skrue en større plade ovenpå den eksisterende ?

Det vil jeg helst ikke gøre. Kan godt lide det som det er. Jeg forsøger bare at udnytte pladsen optimalt. Men tak for idéerne dog :)
Hej
Hvis ikke projektet er skrinlagt, kunne en løsning også være , at skære det ønskede hul i bordpladen og købe en tynd hærdet glasplade , som fylder hele bordets areal. Jeg mener at Ikea har glasbordplader, så er du fri for overgange og små højdeforskelle, som der ville komme, hvis det er en indlagt glasplade. Bare en tanke.
Venlig hilsen Johnny

Johnny cnc
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis