Udskiftning af asbest tag

Vi overvejer at få skiftet taget, som er fra 1970. Vi har for 10-15 år siden fået det renovoret grundigt af professionelle, og det ser da også rimeligt ud. For omkring 5 år siden fik vi vurderet taget af en mand fra JYDSK TAGTEKNIK.  Det var dog til at ryste på hovedet af. Manden havde et omfang, der gjorde at han ikke kunne komme op gennem den almindelige taglem, så hans vurdering var at taget ikke trængte til renovering. Hm.........
vi er så heldige, at vi aldrig har gemt ting og sager på loftet. Der har været mår og vi har på et tidspunkt efterisoleret.
På et tidspunkt skal der jo  alligevel nyt på og så kan vi ligesågodt selv få gavn af det, så længe vi bor her. Der er flere spørgsmål i det. Hvor meget betyder et nyt tag ved et eventuelt salg?
hvilket tag skal vi vælge.? Det kunne klæde vores hus med tagpap, som jeg synes er kønnere end de nye eternitplader. De nuværende plader er små og sorte, vedligeholdt med algerens.
og god restjul og godt nytår til alle flittige medlemmer i dette forum
Ingeborg

.
.

 

Når lysten driver værket
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ps.til mit spørgsmål om nyt tag: der er ca. 300 m2
Ingeborg

Når lysten driver værket
Iflg. Vores lokale ejendomsmægler betyder stand på tag, badeværelser og døre/vinduer enormt meget set med en købers øjne, da det er dyre og væsentlige poster.  

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Nyere tag betyder meget ved salg. Både 1.ste håndindtryk, der er tvivl om levetid og sikkerhed for, at ejer ikke skal ud med 160.000 i mange år. Tagpap er en smagssag, men det er betydeligt dyrere og skal vedligeholdes efter 12-15 år. Det sidste gode råd: hold dig så langt væk du kan fra både Dansk og Jysk tagteknik. Har selv været i fælden. Det tog tre år.
PPS og så hedder det eternittag.

 

Jeg tror det er fordi du skriver asbest tag. Nu til dags hedder de nye plader eternit tag da der ikke længere må være asbest i dem. .

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hvis det nuværende tag er nogenlunde i orden, tror jeg ikke man kan holde pengene hjemme ved at få lagt nyt på med mindre det er et "gør-det-selv" projekt.
Tagpaptag klæder nogle huse men bestemt ikke almindelig parcel/typehuse synes jeg. Selv har jeg ofte bemærket mos og algebelægninger på skyggesiden på tagpaptage - jeg har en fornemmelse af det nok ikke er så nemt og rengøre som almindelige eternittage.  
Jeg tro ALDRIG at investeringen på et når tag kan tjene sig hjem ved evt. salg prisforskel på ertenit og tagpap er vel at tagpap i runde tal er ca. 3x dyrere end ertenit. Skal der en prof på så koster tagpap ca. 1000 kr pr m2 ertenit ca. 300 kr. pr m2 og så er der ikke taget højde for specielle forhold ved bygningen, som skal der f.eks bygges et meget stor stillads eller andre lign. forhold 
tak for svarene.jeg havde ingen ide om at tagpap med forhøjede riller var så dyrt. Vores tag indeholder asbest, så det er vel over tid et spørgsmål om man bliver tvunget til at skifte. Jeg vil tro at det alt i alt render op i 300.000 med skift af isolering, lidt mere gangbro og brædder under tagudhæng. Desuden er der jo rimelige lån at få, sammenlignet med de 14 % lån vi i sin tid måtte tage. Når vi en  gang sælger huset, vil sådan et billigt lån jo også gavne en evt. køber. Vi skal ikke lave noget selv, det er vi for gamle til.
ingeborg


Når lysten driver værket
Vent med at udskifte, -hvis at det ikke er absolut nødvendigt.
Med alt det hysteri der om asbesttage, så skulle det såmænd ikke undre mig, hvis ikke en eller anden lobby, inden for de næste få år, får lokket regeringen til at give tilskud til udskiftning af asbesttage.

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis