Gips loft på OSB plader

Hej

Jeg skal have nyt gipsloft på hele huset med spotlyse. Er der nogle der erfaringer med hvor man har brugt OSB plader istedet for lave forskalling? Meget gerne høre jeres erfaringer, hvor man har sættes sin gips loft på OSB plader stedet for at lave forskallinger. Huset er fra 74 
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Jeg har kun erfaring med gipsloft på forskalling.
Når man skal have spots, så skal der laves plads til dem og installationen i øvrigt under dampspærre. Så kan man slippe meget nemmere om ved alt det med lufttætte bagdåser m.m.
Så jeg har noget svært ved at se fordelen ved at bruge andre plader over gipsplader. Disse andre plader skal jo også sidde på noget forskalling.
Hvis du vil lave noget andet så ville jeg klart bruge ret kantet Fermacel på forskalling. Det limes sammen og fuldspartles.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Tak for  svaret
Vil der ske noget ved at bruge OSB plader? Pladerne bliver monteret på bjælkerne hvor der selvøfloge også bliver lavet dampspærre.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det er vel mere et spørgsmål om hvad du opnår ved at bruge plader.

Som Erik skriver bliver det langt sværere at få en tæt dampspærre omkring spots end hvis du bruger normal forskalling 

Ask
Hvis det er for at lette ophængning af lamper mv. har du så overvejet skruefast fibergips istedet? Det har jeg brugt på alle lofter, og det gør det super nemt at hænge lamper op.
Hvor langt er der mellem bjælkerne ?
OSB-pladerne vil bue nedad sammen med gipspladerne, hvis bjælkeafstanden er for stor !
Tror ikke det bliver en god løsning.
Ja, OSB kan ikke spænde så langt, så er en dårlig løsning, derudover så skal der også monteres 2 lag gips for at sikre mod revner i kortkanter, hvis de monteres på plade underlag, som ikke anbefales af alle gips plade producenter.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også