Brændeovn går ud

Hej alle

Vi har købt sommerhus men det er som brændeovnen går ud når vi prøver at tænde den. Har denne sølv noget sige. Hvis den har hvad skal man så gøre med den? 😃
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad gemmer sig bag "dimsen" ?
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg tror Rantzaus mener hvordan dimsen ser ud inde i røret - er det bare en stang eller har den “vinger” og former et spjeld som lukker. Hvaf med testen af skorstenen er der fri passage eller har alliker fyldt skorstenen op?

Hmm tror ikke jeg kan åbne det? 😃
Der er en renselem oppe ved knækket, af med den og et kamera ind og tage et billede i begge retninger, så får du opklaret hvad dimsen styrer inde i røgrøret.
Annonce
Ser iøvrigt ud som der er en ledning, som rører røgrør, - det bør den bestemt ikke gøre. Røgrøret kan blive flere hundrede grader varmt !!
Ja det har jeg bemærket 🤣 der stod ud med vand første gang vi havde den i gang!
Tusinde tak! I morgen prøver jeg!
Vand?? - det lyder ikke godt. Du bør få et lille spejl ind eller tage billeder indvendigt af af hele røgrøret for at få fastslået hvad der gemmer sig.

Er der fald på den synlige vandrette del af røgrøret? Er faldet forkert eller mangler, kan der dannes kondens eller rester fra regn specielt i en brændeovn der kun bruges sporadisk - typisk i et sommerhus.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Hvad med en skorstenfejer , der burde være en attest på at han har været der inden for det sidste år , det er et lovkrav at brændeovne / skorsten skal renses en gang om året i sommerhuse, .
Kulilte er en dødelig gas som kan opstår hvis en brændeovn brænder dårligt ..............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis