Montering af overskabe på melamin-"væg"

Jeg står i den situation, at jeg skal erstatte nogle overskabe i en lejelejlighed. De nuværende overskabe er 50 cm høje, og de nye er 80 cm høje. Køkkenet ligger op til en tidligere spisestue, der i dag bruges som soveværelse. Desværre må der ikke opsættes skillerumsvægge i lejligheden, hvilket man er kommet uden om, ved at opsætte hvide melaminplader mellem køkkenet og spisestuen/soveværelset.

De nuværende skabe er monteret med skruer op i reglar (går jeg ud fra), der er monteret ud i en betonvæg i en side med vinkelbeslag, og i en trævæg (aner ikke, hvilken type), til den anden. Det virker ikke som verdens mest holdbare konstruktion, og jeg kunne - når det nu skal laves om - godt tænke mig at få det gjort ordentligt.

Har I nogle gode løsningsforslag til, hvordan jeg laver en konstruktion, der kan holde overskabe - uden at mure en ny væg (eller opføre en gipsvæg mellem rummene)? Min første tanke var at monterere reglar/lægte lodret til loftet med vinkelbeslag, og skrue en vandret lægte i disse, der så kan bruges til at montere overskabene på? Kunne man nøjes med at montere en lægte til melaminvæggen (evt. med noget montagelim + skruer), og herefter montere en skinne på lægten, hvorfra skabene kan hænges?

Her er verdens-måske-dårligste sketch for at vise det nuværende setup: https://imgur.com/zIWNKON
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Dvs den nuværende væg er en skillevæg af melamin? Jeg tror ikke at man kan forbyde nogen at opsætte lette skillevægge, og om det er gips eller melamin er underordnet, de sorterer begge under kategorien skillevægge.

Jeg ville opføre en ny væg i et lag fibergips, som er skruefast.
Væggen kan jo benytte de eksisterende ankerpunkter.

Man må vel også hænge lamper op i lofterne, så om man skruer en skrue i en lægte i loftet kan man jo ikke kende forskel på når det en dag er taget ned. 

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis