Hynudai i30 Kan kun komme i gear med hård kraft?

Hej Allesammen

jeg ha en hyundai i30 1,6 diesel. 110hk. 6 gear. Kørt 170000km, årgang 2013

Udfordringen er at den er næsten umulig at få i 1,2 og 3 gear. 4,5 og 6 gear er lidt nemmere, men ikke helt så nemt, som det burde.

bak gearet kan jeg heller ikke få i gear, uden at den skraber tænder i tændt tilstand med koblingen​

det er kun bak gear der skraber tænder.

I slukket tilstand er der ingen problemer.

der er ingen larm eller hoppen fra bilen.
Det føles dog som om at man skal træde koblingspedalen helt i bund, før den kobler ud.

Mvh Jonas






8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kunne jo godt tyde på din kobling ikke kobler helt fri, kender ikke bilen om det er med kabel, så skal der nok et nyt kabel til, eller om den er hydraulisk så er det nok der du skal fejlfinde.


Vi prøver igen, i morgen --
Hvad hvis den nu er utæt et sted? Så vil det vel ikke hjælpe at skifte koblingen? Eller?
Jeg har en i40. Vi havde samme problem i 1. gear.
Da den var til service sidst sagde de at det var et kendt problem på vores model. De fjernede noget på koblingen, men kan ikke huske, hvad han kaldte det.
Siden der har det fungeret upåklageligt og alle gearskifte er lette. 
i30 har hydraulisk koblingstræk. Det første jeg ville forsøge er at skifte hydraulikvæsken og udlufte systemet. Koster ikke ret meget.

Min Toyota aygo havde svært ved at komme i 1 og 2 gear, man skulle trykke meget hårdt.
Bakgearet skrabede den tænder selv om man holde koblingen nede.

Jeg fik en mekaniker til at justere gear kablet, som løber fra gear stangen til gearkassen og det har løst problemet. Nu skifter den gear som var den ny.

Håber andre får glæde af denne info!😁
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis