Netværkstik/telefonstik

Hej
Jeg har være ved at renovere hus og har i den sammenhæng får pløjet mit netværksstik/datastik ud af væggen, så nu er ledning
Jeg har yousee og der var trukket en ledning inde ude fra, ind til dataudtaget og derfra skulle et telefon ledning/stik i udtaget og ned i yousee routeren. Lige pt har jeg klippet hovedet at telefon stikket og bare viklet 4 ledninger sammen, og det virker ok, men kunne godt tænke mig en mere holdbar løsning.
Kan man sætte et telefonstik hoved på yousee ledningerne der kommer udefra, så man slipper for et udtag??
Håber i forstår budskabet 😃
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kaldes ern RJ11 stik hvis jeg forstår dig rigtig. Her hos AV eksperten vil man gerne sælge udstyret, men der også en video hvordan man gør LINK
Du skal bruge skævbider, 4/4 stik og krimp tang.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Både og. Stikket yousee har trukket ude fra har 8 ledninger, telefonstikket der skal i routeren har kun 4. Lige pt har jeg tage de 4 ledninger og sat sammen med 4 af samme farve fra dataledningen. Men kan man sætte et telefon stik (rj11) på dataledningen, så man slipper for at lave et dataudtag, som man sætter telefonledningen i til routeren ??
ja du skal bare kun bruge de 4 ledninger som er aktive, og montere dem i samme rækkefølge som du kan skimte i det stik som du i forvejen stikker i router.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis