Evenrude 1996 5hp montering af propel

Hej alle sammen håber i kan hjælpe mig med at finde en løsning. Jeg har en evinrude 5hp 2takt motor som jeg har bragt til live igen :) problemet er bare at jeg ikke kan se hvordan man kan få en propel til at sidde fast på dens glatte aksel.jeg tænker en NAV af en art   Aksel (14mm) type skilte.BES5DRLEDS.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mon ikke proplellen ser sådan her ud, og sidder fast med en stift gennem hullet i propel/aksel.
Det hele holden på plads af en endekappe, der sidder med en split i det yderste hul.
Billedresultat for propel evinrude 5 hp

Vi prøver igen, i morgen --
Det er meningen, at stiften gennem propellen skal kunne knække, så propellen ikke ødelægges, hvis den f.eks. rammer en sten på bunden. Sørg for at bruge den korrekte stift til formålet. Bruger du noget andet, der måske er for hårdt, skades propellen alligevel.

Finnband
Hej finnband tak for dit indlæg.men ved du hvor man kan købe sådan en type propel
Tilbage i 70’ rene havde jeg en 4 hestes påhængsmotor. Jeg brugte noget rundmessing i passende størrelse som “brudstift”. Messing er vel del blødeste/sikreste?, så hvis du har nogle messingskruer liggende, med delvist glat Hals kunne et stykke herfra  måske bruges.

Træd ikke på mine ledninger :o)
det en hel videnskab med brud stifter /bolte
En 8,8 bolt holder til mere chok end en 10.9 bolt.
Hvorimod 10.9 kan holde mere jævn moment end en 8,8

Men hvis du skal ud og have ny propel, mon så ikke forhandleren har en passende spring bolt. eller kan fortælle dig hvad du skal bruge
Havde for mange år siden en 5 hk Yamaha, her var brudstiften af messing.


Vi prøver igen, i morgen --
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis