Fugt i taglægter


Hej LDS’ere

jeg har været oppe og inspicere et tagrum, hvor der er fugt på lægterne, der umiddelbart er trængt igennem via tagpladerne.

Hvilke tiltag bør laves her? Umiddelbart tænker jeg mere ventilation af tagrummet, selvfølgelig til det giver mening. Hvad ellers? Bør vedkommende være bekymret?

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Vedhæftede filer:

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

det må være retning på kameraet, der driller
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 23-12-2019 19:07:31

det må være retning på kameraet, der driller

 Ah ja du har sku ret. Kunne jeg ikke lige dreje i hovedet 🤓


Mvh. Christian M
 

Udluftning hjælper ikke. Vandet trænger ind omkring dine tagskruer, som enten er løse eller hvor pappet omkring skiven er itu og bør skiftes. Jeg havde samme problem på vores loft, da vi overtog huset. Jeg valgte at udskifte skruerne til nye med nyt pap på. Det løste problemet. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Du har mos under skruerne. Nye skiver.

 

Beklager det sene svar!

Der var kun udført ventilation i den ene gavl, og derfor intet "træk" gennem konstruktionen. Dette er afhjulpet med riste i gavlene. Derudover er der skiftet skruer på den ene tagside.

Wezio: Hvad er begrundelsen for at ventilation ikke virker? :-)
Luften tørrer træet bedre og transporterer fugten væk.
Har du også eternit tag i dag?

Jeg giver beskeden videre, og siger - ind til videre - tak for hjælpen.

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

CHRISVES skrev den 14-01-2020 09:30:46

Wezio: Hvad er begrundelsen for at ventilation ikke virker? :-)
Luften tørrer træet bedre og transporterer fugten væk.
Har du også eternit tag i dag?
 
Fordi papskiverne på dine tagskruer ikke slutter ordentligt tæt. :-) Ja, jeg har også eternittag, og det var også utæt omkring mange af skruerne, præcis som på dine billeder. Jeg udskiftede skruerne og det hjalp. 


Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du bør også have et øje på rygningspladerne. Det er “usynligt” når de revner. Det er ikke meget vand der kommer ned der, men med tiden løber det afsted.

 

Wezio: Det er modtaget. Den afbilledet tagside vender mod nord, så en udskiftning af tætningsskiver bliver når tagfladen er tør og gangbar.

uldal: De fik en kærlig hånd sidste år, mener jeg. Der er lagt fuglestop og tætningslister omkring dem. 

Vi skal ikke hjemad, vi skal fremad

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis