Hejsa
Jeg har en tilbygning, hvor jeg, på sigt, forestiller mig den skal bruges som værelse..
Problemet er, at den er ret kold.. Der er en radiator, men den har lidt svært ved at varme rummet op.. Jeg spørger derfor efter jeres bud på, hvilken forbedring der giver mest værdi..
Scenariet er som følger
Areal: 20kvm.
Bygget 1975
Gulv: betongulv, herunder 50mm isolering.
Tag: build up, med 100mm isolering
Vægge: 25mm gasbeton, facadeisoleret med 150mm rockwool
Sokkel: støbt, efterisoleret med 120mm grafit-xps.
Dør, fra 2015-2-lags glas
Skydedør, i hele den ene endevæg fra 1975, med Termo glas.
Vindue, 60x120 fra 2018 med 3-lags glas.
I det ene hjørne (ca 1x2mtr) er der et viktualierum, som går 50cm, under terræn, væggene ind mod opholdsrummet er ca 10cm, og vistnok gasbeton.. (de føles kolde)
Spørgsmålet er nu, om det kan svare sig at banke op, isolere og lægge gulvvarme, eller det i virkeligheden er loftet, der er svageste led?
Eller måske skydedør, eller viktualierummets vægge..
Giver ovenstående mening?
Ingen håndværksmæssig uddannelse :-)
Hejsa Jeg har en tilbygning, hvor jeg, på sigt...
Vis hele indlægget