Vandvarmer - Indikator lampe lyser hele tiden

Efter afkalkning af varmelegeme lyser indikator lampen helen tiden selv når termostaten slår opvarmning fra.

Formoder det er pga fejltilslutning af varmelegeme eller panel. Er der en måde at finde ud af hvad der er galt? 
20 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Velkommen på lds.
Vi taler om en el vandvarmer ? Her kan lampen godt lyse svagt hele tiden men hvis den konstant lyser kraftig så er den sikkert monteret forkert.
Så må du følge ledninger, men slå strømmen fra der er sikkert åbne klemmer på både termostat og varmelegeme.
De 2 ledninger fra lampen skal sidde direkte sammen med ledninger der går til varmelegeme. Det behøver ikke at være på varmelegemets klemmer men så på den anden ende af de ledninger der går til varmelegeme

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Krybestrøm er strøm som typisk løber i fugtige overflader som fx højspændingsisolatoer ,. vagabondeende strøm er et fænomen nede i jorden hvor tilbage strømmen fra E tog , sporvogne og lign løber noget tilfældigt tilbage til forsyningstationen ...............

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Hej, ja, el vandvarmer. Lampen lyser desværre kraftigt hele tiden. Tror det er varmelegemet da jeg har prøvet at skifte panelet nu, med samme resultat. 
Et varmelegeme står ikke af på grund af en afkalkning , , så ville HPFI koble ud , du har nok forbyttet nogle ledninger , prøv at lægge et foto op 

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Annonce
Frank Chr. skrev den 23-12-2019 09:19:43

Er det - det man osse kalder krybestrøm (vagabonderende strøm)?  

 Jeg har osse hørt om "gammel strøm" i ledninger.   Et eksempel: Jeg har kameraer i bilen, nogen gange når jeg tager strømmen, bliver skærmen ved med at vise et frossent billede i op til en halv time. for til sidst at gå i sort - det undre mig lidt. 

Det er svært at se om det er rigtigt  , men det kan også være overkogssikringen , det er en lille knap som skal trykkes ind , den sidder vist nok bag den navneplade  billede 1 , men nu har du vel været sikker på at beholderen har været fyldt helt op med vand , før du satte strøm på ,  ellers så brænder varmelegemet af ,

Og til Frank gammelt strøm er som regel en kondensator som godt kan give et stød selvom der er slukket for strømmen.

Mvh S.H.
Hvorfor udsætte noget til i morgen , hvis man kan få andre til at lave det idag............
Der er yderligere 10 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis