skævt betongulv

huset er fra 2002 med betongulv. Jeg har fjernet gulvtæppe i et værelse samt klinker+lim, som har været under. Der skal være laminat (berry alloc) i stedet for

Betongulvet er skævt med 25mm på 1 m!! Loftet er lige.

Hvordan er det bedst at rette det? min beregning siger ca 150-170 kg af selvniv. spartelmasse.

Er det en byggefejl? Hvad skyldes det? Skal jeg melde det til min ejerskifteforsikring?


3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Tænker ikke ejerskifte forsikringer dækker. Det er jo ikke en skade, og det fungerer jo med gulvtæppe, som der var da du købte det.

Om mængden stemmer kan jeg desværre ikke svare på. 


Mvh. Christian M
 

For at lægge trægulv skal det blot være lige, det behøver ikke at være vandret. Det er slet ikke sikkert du har plads til at hæve gulvet 20 mm ved døren, den skal jo kunne åbnes.
Ellers må gulvet jo slibes ned med en proff. maskine.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Som Erik skriver er det unødvendigt at rette det op til vandret. Men omvendt læser jeg det som at det ikke er helt plant pt. Man kan få underlag til laminat som udjævner en 2-3 mm men hvis det er mere kan du være nød til at putte lidt på de værste steder 

Ask
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også