Fald bruseniche

I forbindelse med renovering af et meget lille badeværelse havde jeg overvejet at installere en buet niche som på billedet. Der bliver installeret unidrain afløb langs den ene væg. Jeg ville dog lige forhøre mig om følgende:
Jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lave faldet på gulvet.
Min tanke er enten
1 lave fald på hele gulvet imod den væg, hvor der er afløb.
2 lave en nedkant som flugter præcis med buen og kun lave fald i brusenichen imod afløb.
Mine tanker omkring det er: nr 2 er den rigtige løsning. Dog er jeg nervøs for om det er for teknisk svært at lave en bue i gulvfliserne der passer med glasvæggen og derudover om det ville give et bedre indtryk at kunne lægge gulvet ud i ét med fald på hele gulvet.

Jeg håber der er nogen der ville komme med deres input til løsning.

Vh Søren 

Søren
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan sagtens lave en buet nedkant ind til nichen. Har selv lavet det. Fliserne blev skåret med en lille vinkelsliber. Du skal bare holde den skrå så kan du sagtens skære i buer.

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Og husk at kanten skal være lige i yderkanten af brusedøren, så vadet der løber ned ad døren kan finde vej ind i brusenichen.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?

m.v.h. Erik (1/2 ekspert i mange ting)
Det er flot lavet. Hvad har du brugt til at afgrænse brusekabine fra øvrigt gulv ved spartlingen (for at danne nedkant en) 

Søren
Der blev lagt et lag Wedi-plader på hele gulvet udenfor brusenichen. 

Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Okay. Det er selvfølgelig en mulighed. Tænker bare om ikke dette bremser gulvvarmen unødigt meget. 

Søren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis