afretning med bjælkevibrator

Hej
Skal snart til at støbe gulv i værkstedet. Har efterhånden prøvet mange måder at rette beton af på.
Denne gang tror jeg jeg vil bruger betonledere, dr kan blive siddende. dels for nemheds skyld og for at gulvet kan revne ved disse.
Hvilken overflade kan man forvente hvis man bruger en bjælkevibrator?? er det et færdigt gulv eller skal et stadig glittes ?
Betonen bliver selv blandet
umiddelbart er det jo noget nemmere end at jævne det hele med en skovl og mure ske

Tillægs spørgsmål
Overvejer en smule flamingo under betonen (100mm) kan man forvente det synker, når der kommer både drejebænk og fræser ind ovenpå? ville nødigt skulle nivellere drejebænken hvert halve år
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg vil anbefale at du bruger flamingo i lastklasse 150 eller 250 imod det normale i beboelser som er 60 under beton gulve.
Når man isolerer industri bygninger taler man om rand isolering. Det vil sige at der er væsentlig tykkere isolering den første meter ud imod ydermuren. Tanken er jo at der normalt ikke kommer meget lav temperatur andre steder end fra ydermur / sokkel.
Når man har afrettet med bjælkevibrator er det en lige men nupret overflade som der efterlades. Så glitning er absolut nødvendig. Har bruger man i vid udstrækning en motoriseret karrusel glitter.
Enten er der 1 skive på den og et langt håndtag til at styre den med. Så afhængig om man løfter eller sænker håndtag lidt kører den til den ene eller anden side LINK til et billede fra nettet Candselv.com
Eller det noget mere avancerede med bensin / diaselmotor og så sidder man på den. Glittehelikopter. Det bruger støbefolk på industrigulve.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej
Tak for svar,
Havde håbet det bare var at futte over det med vibratoren...
Er der så nogen reel fordel i at leje/låne en bjælkevibrator? andet end komforten ved ikke at trække af med en skinne?

Sådan en glite maskine ligner noget man meget hurtigt kan ødelægge god beton. er det ikke svært at styre tidspunktet den skal bruges, når man blot støber i hånden?
Bjælkevibrator giver jo et stærkere gulv, da beton jo i sagens natur vibreres. Og forudbestemte revner gælder kun gulve over en vis størrelse. Mener der skal være noget mere end 50 kvm for at det er aktuel.
Det kommer jo noget an på gulv størrelsen. Hvis du skal have værksted på 100-200 kvm så vil jeg da overveje at leje bjælkevibrator og glitter. Men du skal jo støbe en bane på 4-6 m og så have en meter på hver side som du kan gå på når du kommer med glitter. ( kan dog også gå på det nye beton gulv og så glitte hen over små fodspor.)
Er det mindre gulv kan du lige så godt ligge på knæ og bruge et pudsebræt efterfulgt af stål glittebræt.
Jeg har haft held med at ligge på et stykke flamingo, så knæene ikke synker for meget ned i beton.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Hej igen
Så kom jeg også over julen , håber du har haft en god jul Elmand og alle andre.

Efter jeg har fået pris på de betonledere og løs pris på cement og sand. så må jeg sige at flydebeton er blevet noget mere interresant.
Jeg skal have afløb i værkstedet, men skal ikke ståog lege med vand til hverdag, så faldet er ikke så vigtigt.

Hvor meget flamingo skal man have for det er kappilærbrydende ? jeg kunne godt finde på at smide flamingo derind, men havde tænkt mig at nøjes med 50-100 mm, både for loftshøjden og for det ikke skal synke, når fræser osv kommer derind på.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis