3 dl vand tab

Hej,

Jeg har en sag kørende med forsikringen og vil høre Jeres mening. De vil nemlig ikke gøre noget ved det.

Mit gadfyr mister tryk. Ekspansionsbeholder er i stykker men fik alligevel lavet et trykmåling, da jeg mistænker udslip i den ene værelse. Vi kan ikke forklare et fugt problem i den ene væg nemlig.

De afmonterede gasfyret fra rørene og målte trykket i et døgn. Konkæusionen var tab af tryk fra 2.5 til 1. De beregnede det til 3 dl vand i tab.

Jeg har gulvvarme i huset og kun 30% af dette er af ny installation hvor det andet er baseret på almindelig radiatorrør.

Ny skriver de at jeg skal kontakte dem hvis trykket falder mere end 3 dl og at 3dl ikke indikerer et rørskade. Læs venligst vedhæftet.

Hvad synes i jeg skal gøre? Har de ret eller er det en typisk kamp man skal tage?

Desuden var den på sommerindstilling 12 timer inden trykmålingen blev foretaget
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan jo kontakte et lækagesporingsfirma. Der er noget der kan indikere at du har en rørskade. Du skal være indstillet på at selv kommer til at ligge en del penge ud før du kan trække gang i dit forsikringsselskab.

Hjemmelavet er ikke nødvendigvis et kvalitetsstempel.

Ok, tak for input. Deres input tyder på, at de ikke synes der er lækage. Så du er uenig og anbefaler jeg sporer det. Er det typisk træk man forventet fra forsikringsselskaber?
Hvis trykket falder fra 2,5 bar til 1 bar er der en utæthed. Du anmelder en læk på dit anlæg og beder forsikringen spore lækagen. Du kan som begyndelse bede en VVS er om at foretage en trykprøvning, som du nok selv betaler, så du har noget at holde forsikringen op på.

fase
Hvis du kunne låne en håndpumpe (trykprøvningsudstyr) en uges tid, så kan du helt nøjagtig finde ud af hvor stor en lækage du har. Du skal blot holde øje med hvor stor vandmængde du hælder på pumpen, og så holde dit anlægsmanometer på 1,5 - 2,0 bar i testperioden.

Søren O
Vi ringede til forsikringen om rørbrud, da trykket faldt på fyret og jeg måtte efterfylde på anlæg. De rekvirerede et firma, der fyldte sporstof i rørene og fandt et brud under en skillevæg. Hurtigt og enkelt.å

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis