Renovering af grimme gamle lyskasser

Hej

Jeg har nogle grimme gamle lyskasser, som jeg godt kunne tænke mig at gøre lidt pænere at se på. Jeg har lagt et par billeder op af den ene, men de er alle i samme stand. Som man kan se på billederne, så er der nogle omkring 4cm dybe hakker i.

Jeg forestillede mig noget i stil med at fylde hullet med noget beton eller lignende og så give hele overfladen og siderne et lag puds på et par millimeter.

Giver det mening og hvilke materialer kan I eventuelt anbefale at jeg bruger?

På forhånd tak og tak for et godt forum, hvor jeg efterhånden har lært hvordan jeg skulle løse mange udfordringer :)

Mvh
Morten

7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg tror jeg ville lave det i et par stykker vinkel i rustfast, som blev glasblæst og bejdset (eller vinkelstål, der bliver galvaniseret ) - har du adgang til galvanisering er det nok billigst, og matcher ristene fint
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Natur skrev den 17-12-2019 20:10:51

Jeg tror jeg ville lave det i et par stykker vinkel i rustfast, som blev glasblæst og bejdset (eller vinkelstål, der bliver galvaniseret ) - har du adgang til galvanisering er det nok billigst, og matcher ristene fint

 Tak, men jeg vil helst have at det får et beton/cement agtigt look.

En rep vil være ret tydelig og nok ikke kønnere. Så skal du hugge hele kraven af og støbe om.

 

Jeg kan ikke forestille mig, at det i længden bliver pænere at pudse en vandret overflade - tværtimod. Rep.-beton i hullet og evt. sokkelmaling eller højtryksrens.


Mvh Troels
Der findes en række vandtætte svummemørtler der er velegnede til at få vandrette overflader til at være pæne I længden. Jeg har selv renderoc st 05 på en betontrappe (man skal også bruge noget bæandevæske der hedder nitobond) .
Weber har vist også et produkt der hedder noget med rep 980 som er lidt det samme.

Der findes sikkert også andre.

Så jeg ville kraftigt overveje at fikse hullet også give det hele sådan en omgang svummemørtel

Ask
Annonce
askholme skrev den 19-12-2019 11:17:10

Der findes en række vandtætte svummemørtler der er velegnede til at få vandrette overflader til at være pæne I længden. Jeg har selv renderoc st 05 på en betontrappe (man skal også bruge noget bæandevæske der hedder nitobond) .
Weber har vist også et produkt der hedder noget med rep 980 som er lidt det samme.

Der findes sikkert også andre.

Så jeg ville kraftigt overveje at fikse hullet også give det hele sådan en omgang svummemørtel

 Takker. Det var nok sådan noget i den stil jeg havde forestillet mig. Jeg har også set at Weber har et produkt, der hedder Outdoor Repair, som også ligner at det kan bruges på den slags flader. Er det noget du/I kender til?

Jeg kender ikke outdoor repair. Men når man slår det er er det beton som skal på i minimum 5mm lag.

Det kan du godt bruge til selve hullet men jeg ville anbefale en svummemørtel til hele fladen, det bliver meget svært at lave et pænt 5mm lag der forsat er lige medmindre du decideret bygger forskalling mv. Op. Der giver det for mig mere mening at koste en passende svummemørtel på.
Jeg kan se st webers svummemørtel er undgået men rendoroc st 05 som jeg fik anbefalet af en murer kan sagtens skaffes. Det virker super godt på min trappe


Ask
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis