Indvendig isolering

Hej. Hvis man skal efterisolere indvendigt i stueplan, hvad er så den bedste (pris/tid/skills) løsning? Der bliver nok behov for at rette væggene, så Knauf varmvæg kan ikke bruges. Jeg er klar over, at udvendig isolering er at foretrække, men det er ikke muligt her. På forhånd tak.

Thomas
6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Stålreglar og batts - gips, dampspærre, gips

Mvh Troels
Det er muligvis bare mig, men jeg ville sætte dampspærre før gips og ikke imellem dem.

Desuden ville jeg nok overveje at køre med 1 lag fibergips istedet for to lag almindelig. Man sparer en hel del tid på den måde og samtidig får man en væg der er skruefast til til lette ting. Samtidig er merprisen normalt til at overskue


Ask
Tak så vidt :-). Hvad med sådan noget som Skamowall, nogen tanker om det?

Thomas
Altså hvis du mener kalciumsilikatpladerne så er det et produkt man normalt bruger til kældre hvor de forbedre indeklimaet ved at være fugtregulerende. Når vi er over kælderniveau er de ikke det mest åbenlyse valg især klasse 32 mineraluld har over dobbelt så god isoleringsevne.
Samtidig vil evt opretning af væggen skulle forgå med mørtel før du sætter pladerne op, hvilket er noget mere omstændigt end hvis du bare kan regulere lidt i skelettet til din forsatsvæg.

Når det så er sagt så kommer du selvfølgelig uden om potentielle problemer med utæt dampspærre etc ved at bruge skamowall. Tilgengæld bliver din væg nok lidt dyrere og isoleringsværdien lidt dårligere 

Ask
Jeg har bygget det op sådan her:
Ydervæg - 45 mm isolering - 45 mm stål incl isolering - Dampspærre - 45 mm trælægter incl isolering - 2 lag gips.
Og ja rigeligt med tape og folie klæber.. 

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis