Korrespondance lys kontakt m. Lysdæmper stoppet med at virke

Fra den en dag til den anden, og efter flere år, stopper den ene af min korrespondance lyskontakter med at virke, den er til tre forskellige lamper, alle med led pærer, men den over spisebord kan dæmpes. Den anden korrespondent kontakt fungere fint til de to lys uden dæmper.
Den med lys dæmper har fem led pære, 3.2w g9, den kan tændes med dæmpet lys når jeg erstatter den en led pære med en halogen pære på 28w. Men den kan ikke slukkes v kontakten, som heller ikke kan tænd/slukke de to andre lamper,
jeg kan kun slukke lysdæmper lampen hvis jeg fjerner halogen pæren igen. der er konstant strøm til lysdæmperen men på laveste niveau

 

Fra den en dag til den anden, og efter flere år... Vis hele indlægget
16 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ved ikke om denne har nogen forbindelse til lyset i køkkenet

 

Tilbage til din afbryder på væggen.
Prøv at tage tangenterne af den (lille skruetrækker ind i fra siden, så kan de vippes af). Det er sandsynligvis et batteritryk, og at problemet er, at batteriet er løbet tør for strøm. Synes at det passer med din forklaring om at intet kan betjenes fra denne afbryder.
Batteriet sidder under et dæksel under tangenterne.

Det lyder som et godt råd, jeg tænkte ikke over, at det var batteri forsynet. Billedet viser kun gruppen til værkstedet. Der må være mere gruppetavlen.

fase
Jeg havde  ellers sendte  den men den var åbenbart ikke kommet igennem

 

Du må nok ty til jenshøjs råd om at skifte batteriet(erne) i din afbryder. Det ser ikke ud til at der er noget, der styrer lyset i din gruppetavle.

fase
Nu har jeg fundet indtil batteriet i kontakten og skiftet den men da jeg skulle til at programme den efter efter instruks fra LK s hjemmeside skete der ingenting, en diode B der skulle lyse rødt forblev slukket, jeg prøvet indtil flere gange og endte med at knække en cover til kontakt nr 2

nu vil jeg høre om det er mulig at sløjfe lysdæmperen og sætte en anden kontakt med korrespondance i stedet for, der er også en modtager på lofts udtaget, og om den skulle også udskiftes, hvad vil i gør i mit sted


 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis