Emhætte med udtræk i væg - problemer ?

Hej, vi skal have ny emhætte og havde tænk på en emhætte med udtræk/udblæs direkte igennem væggen istedet for ovenud igennem loft og tag. Idag fortalte en byggerådgiver mig at jeg skal passe på med udtræk igennem væggen, da der efter noget tid/nogle år kan komme farveskift/misfarvning af mur/mursten udenfor, fra os, røg og damp der kommer fra emhætten igennem tiden ?

Nogen der kan bekræfte dette? -for hvis det er korrekt, så vælger jeg en emhætte med udblæs igennem loft/tag.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Din byggerådgiver har ret - det kaldes patina.

Lev med det - misfarvninger er blot en blandt mange faktorer der giver et hus karakter af at være rammen om menneskelig aktivitet.

P.S. Du må ikke forveksle patina med slid eller misligholdelse.
Denne bruger er slettet og ikke længere aktiv.
Jeg har udblæsning gennem væggen og jeg har ikke oplevet det problem. I forb. med renovering har vi fundet ud af der har været udblæsning gennem taget engang. Vi fandt også spor af en mindre brand som engang havde været i køkkenet under den sløjfede kanal. Måske har den tidligere ejer tænkt at det var mere sikkert med en kanal gennem muren...
Til gengæld har jeg set misfarvning på taget af et nyere byggeri her i nærheden. Det skal så siges at det er udblæsning fra flere lejligheder pr hætte og det er både emhætte og ventilation.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis