Samsung tørretumbler varmer ikke

Hejsa,
Jeg har en Samsung DV80M5010KW som pludselig ikke vil varme længere. Er der nogen der har nogle gode tips til hvad jeg kan prøve?
Dbh
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der sidder ofte en termosokring et sted som skal trykkes ind. Muligvis skal du lige have bagepladen af, men det er ikke besværligt. 

Elektronikteknikeren
Ja det ligner som regel en form for knap

Elektronikteknikeren
Har bakset med den i en times tid nu og der er ingen knap at spore.... Synes jeg har prøvet alt tænkeligt, men spørgsmålet er om vi skal skifte noget i den?

Termosikring sidder i forbindelse med varmelegeme. Der kan være knap og der kan også være en sikring der smelter over ved for høj temperatur. I begge tilfælde skal man måle hvor strøm kredsen er brudt. Ligeledes kan det være nogle af varmetrådene der er brændt over.
Her link til eksempel på Samsung varmelegeme.´( din model er ikke nævnt i oversigten)

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
Annonce
Din tørretumbler er med varmepumpe, så der intet varmelegeme og dermed heller ingen termosikring. Du skal i første omgang kikke efter filtre, der trænger til rensning, og dernæst skal du se efter om kondensatoren i varmepumpen er støvet til.

fase
Hvor I maskinen skal man cirka kigge efter varmepumpen? Jeg fandt en pumpe i går, men tror umiddelbart at den var til for at pumpe kondensvand op i beholderen.
hej i følge samsungs hjemmeside har din maskine Smart Check  hvad siger den?
har du gjort Varmeveksleren ren?
som beskrevet i manualen fra side 102 til 104
Hejsa,
Jeg kan ikke få Smart Check til at sige noget overhoved. Den vil ikke aktiveres medmindre jeg slukker og tænder maskinen og så siger den bare "ingen fejl"

Jeg har forsøgt efter bedste evne at rengøre varmeveksleren, men den er stadig beskidt. Har prøvet med børsten i vildskab, men den tager ikke ret 
Du skal lade den tørre helt, og bruge en støvsuger og stiv børste til at få veksleren ren

Elektronikteknikeren
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis