Mont. troldtekt på spær m. 90 cm forskydning

Hej Forum
Jeg har købt et rækkehus fra 1970. Oprindeligt have huset en carport, men den er muret op til disponibelt rum. højden til loftet er ikke nok til godkendelse af bolig. I forbindelse med købet skifter jeg alle lofter. Det er ligetil i den godkendte afdeling, men “carporten” giver udfordringer, da jeg ønsker at spilde mindst mulig lofthøjde.
Konstruktionen består af spær som ligger 90cm forskudt med isolering mellem. Da jeg vil have troldtekt op og det skal gå langs spærrene, så jeg Udfordret
Jeg har overvejet om jeg blot skal ligge dampspærre på, skrue en spånplade op og montere på den - må man det? Dog ser jeg den udfordring, at min dampspærre bliver brudt mange steder, da der ikke er noget imellem den på begge sider
Er der en med et godt råd? (-:

16 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Sæt forskalling op som man bør (den rigtige måde). Du mister 19mm kontra de 12, 15 eller 18 som spånpladen ville være. Så det overlever du nok
Byggemandbobber skrev den 14-12-2019 19:05:11

Sæt forskalling op som man bør (den rigtige måde). Du mister 19mm kontra de 12, 15 eller 18 som spånpladen ville være. Så det overlever du nok

 Har også overvejet det, men det vil betyde kryds forskalning for at kunne ligge troldtekt den  vej jeg ønsker?

Inde på troldtekts egen side er der en guide til hvordan man laver henholdsvis langsgående pg tværgående forakalling. Så du behøver kun en enkelt forskalling
Steffenc skrev den 14-12-2019 19:12:39

 Har også overvejet det, men det vil betyde kryds forskalning for at kunne ligge troldtekt den  vej jeg ønsker?

 Du behøves ikke krydsforskalle


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Vedhæftede filer:

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
MNK. skrev den 14-12-2019 21:59:00

 Så langt er jeg skam med. Hvis du kigger på billedet så kan du se, at jeg ikke har spær til at montere forskalningsbrædder på, da troldtekt skal ligger langs med de nuværende spær.

Steffenc skrev den 14-12-2019 22:06:36

 Så langt er jeg skam med. Hvis du kigger på billedet så kan du se, at jeg ikke har spær til at montere forskalningsbrædder på, da troldtekt skal ligger langs med de nuværende spær.

Måske jeg har misforstået noget men,

På dit billed, er der nogen spær og du vil  gerne have troldtekt plader der går langs med disse spær,
så skal du krydsforskalle som på billedet jeg lagde op også montere dine troldtekt plader på forskallingen som på billedet.


Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
MNK. skrev den 14-12-2019 22:18:44

Måske jeg har misforstået noget men,

På dit billed, er der nogen spær og du vil  gerne have troldtekt plader der går langs med disse spær,
så skal du krydsforskalle som på billedet jeg lagde op også montere dine troldtekt plader på forskallingen som på billedet.

 Og det er præcis det jeg selv skrev længere oppe og som jeg søger en løsning for at undgå. Evt hvis man må skrue en spånplade på de nuværende spær og skrue troldtekt direkte i. Min udfordring er, at jeg skal miste mindst mulig lofthøjde (-:

Sorry det er mig der vrøvler, du skal tværforskalle som vist på mit billede, ikke krydsforSkalle

Hvis du ikke kan forklare det på en simpel måde, er det fordi du ikke har forstået det godt nok.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis