Indbygget skabe i mansardtag

Jeg står og skal have nyt køkken i min lejlighed som ligger på første sal under mansardtag. Væggene er meget tykke og jeg tænker derfor om det er muligt at fjerne den gamle isolering med forskanningsbrædder og puds mellem lysningerne ved de to kvistvinduer og lave et indbygget skab med den rette isolering?

Mange hilsner Mig
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er da sikkert rigtigt, og da vi næsten alle kender din lejlighed, kan vi nemt give dig råd. Men for en sikkerheds skyld bør du nok sætte et par billeder af opgaven ind. Din beskrivelse af isolering, bestående af  den gamle isolering med forskallingsbrædder og puds mellem lysningerne ved de to kvistvinduer, er sikkert er væg. Det man også kalder en spansk væg.

fase
Endnu et billede til hjælp af min forklaring.
Kan det lade sig gøre at åbne op, for at isolere samt bygge skabe ind i væggen, for at spare plads

Mange hilsner Mig
Det er ikke nemt at sige med sikkerhed hvor meget du kan få ud af det. Du skal jo opretholde 50 mm afstand fra isolering og ud til taglægter, samt ende med mindst 300 - 350 mm isolering. De pudsede vægge udgør nu dampspærre så det skal også med på indersiden af isolering.
Så vil det jo vise sig hvor meget der er tilbage, men 30-40 cm er jo også noget man kan bruge.


Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis