Ødelagt skruehoved i fuga stikkontakt

Jeg skulle forleden dag skifte nogle rammer, og kan se at elektrikeren der har været ude for nyligt har ødelagt skruehovedet på mange af vores stikkontakter. En er så ødelagt at jeg ikke kan skrue den ud længere.

Har i et fif til hvordan jeg kan få skruerne ud igen, så jeg kan udskifteskruer med kløer?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det skulle vel være muligt at bore hovedet af skruen med lidt forsigtighed.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Man kan med forsigtighed lave en lille ny kærv med en "Dremmel", En kopi af en Dremmel fås i biltema til få penge. Den er meget anvendelig til andre ting. Sig mig engang, har det fjols til en elektriker brugt en skruemaskine til at sætte stikkontakter i med ?. 

Sendt fra min Commodore64
Hvorfor ikke købe en rigtig fed gammel motorcykel.
Se Min XSer her
Kik forbi www.yamahaxs650.dk
 
Det er altid bedst at stikkontakter sidder med skruer ind i bunden af dåsen. Med gribeklør går de ofte løse hvis det er et sted med "meget trafik" af tykbenede stikpropper.
Nu skal du være sikker på at du bruger rigtig værktøj. De lidt moderne skruer skal bruge torx 10 medens den generation lidt ældre var med stjerne. Også her skal det være den rigtige.

Har nogen samlet det, kan det skilles ad. Samles igen ? ?


m.v.h. Erik
PeterR skrev den 12-12-2019 20:57:45

Man kan med forsigtighed lave en lille ny kærv med en "Dremmel", En kopi af en Dremmel fås i biltema til få penge. Den er meget anvendelig til andre ting. Sig mig engang, har det fjols til en elektriker brugt en skruemaskine til at sætte stikkontakter i med ?.

 Det lader lidt til at han har gjort det. Det er ikke det eneste sted hvor hovedet er ødelagt, dog har jeg de andre steder kunne redde det.

Annonce
Kermit_369 skrev den 12-12-2019 14:53:01

Det skulle vel være muligt at bore hovedet af skruen med lidt forsigtighed.

 Det virkede at bore hovedet af! Mange tak for tippet :)

Velbekomme.

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis